bevestiging gevraagd determinatie Andrena fulva

Gestart door Elo Andringa, juni 28, 2020, 11:06:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

Elo Andringa

Klopt het dat ik hier een "vosje" heb? Andrena fulva

JohanvantBosch

Ik zie helemaal niks. Ook niet bij dowloaden van de 'foto'.

Ik zou de waarneming met foto's invoeren en dan hier in dit topuc zetten. Dan zien we meteen ook wanneer en waar je deze bij hebt gezien.

Elo Andringa

Citaat van: JohanvantBosch op juni 28, 2020, 11:23:31 AM
Ik zie helemaal niks. Ook niet bij dowloaden van de 'foto'.

Ik zou de waarneming met foto's invoeren en dan hier in dit topuc zetten. Dan zien we meteen ook wanneer en waar je deze bij hebt gezien.
Dank voor je reactie. Ik had op die wijze (op mobiel) al een poging gedaan. Juist dat ging niet goed. Ik ga een nieuwe poging wagen.

wilde

Het is geen vrouw Andrena fulva. Het lijkt een vrouw Osmia cornuta te kunnen zijn, maar de buikschuier is niet goed te zien op de ventrale foto.
Het beest lijkt dood. Heb je het beest nog?
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Elo Andringa

Citaat van: wilde op juni 28, 2020, 19:52:26 PM
Het is geen vrouw Andrena fulva. Het lijkt een vrouw Osmia cornuta te kunnen zijn, maar de buikschuier is niet goed te zien op de ventrale foto.
Het beest lijkt dood. Heb je het beest nog?
Ik vond het beestje inderdaad dood in huis. Ik maakte nog wat meer foto's, juist omdat ik via de app de informatie kreeg dat het om een gehoornde metselbij zou kunnen gaan. Ik voeg nog wat foto's toe.

wilde

Jammer dat men via een APP reageert en niet hier. Daar hebben we dus niets aan.
OK, vrouw Osmia cornuta.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Elo Andringa

Citaat van: wilde op juni 28, 2020, 20:49:14 PM
Jammer dat men via een APP reageert en niet hier. Daar hebben we dus niets aan.
OK, vrouw Osmia cornuta.
Dank voor de determinatie. Ik begrijp uw kritiek alleen niet. Deed ik iets verkeerd?

wilde

Ik meende te begrijpen dat er via een app van een ander medium een reactie kwam.
Dat gebeurt namelijk meer, omdat men op andere forums of groepen dezelfde vraag stelt.
Dan mis je dus die antwoorden en argumenten en daar hebben de lezers van waarneming.nl dus niets aan.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Elo Andringa

Citaat van: wilde op juni 28, 2020, 21:52:49 PM
Ik meende te begrijpen dat er via een app van een ander medium een reactie kwam.
Dat gebeurt namelijk meer, omdat men op andere forums of groepen dezelfde vraag stelt.
Dan mis je dus die antwoorden en argumenten en daar hebben de lezers van waarneming.nl dus niets aan.
Excuus voor de onduidelijkheid. Ik maak altijd met volle tevredenheid gebruik van dit forum. Ik meld mijn waarneming ook via de app iObs. Misschien dat hier de onduidelijkheid over ontstond.

wilde

Het is handiger om een waarneming in te voeren en een naam van Obsidentify te accepteren.
Als je twijfelt aan de juistheid gebruik dan de optie 'hulp via het forum' met verwijzing naar de waarneming en foto's.
Die hoef je dan niet nog een keer te uploaden en dat scheelt weer ruimte.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Elo Andringa

Citaat van: wilde op juni 28, 2020, 22:06:57 PM
Het is handiger om een waarneming in te voeren en een naam van Obsidentify te accepteren.
Als je twijfelt aan de juistheid gebruik dan de optie 'hulp via het forum' met verwijzing naar de waarneming en foto's.
Die hoef je dan niet nog een keer te uploaden en dat scheelt weer ruimte.
Helder. Dat zal ik de volgende keer doen. Excuus voor eventuele overlast.

JohanvantBosch

Citaat van: Elo Andringa op juni 28, 2020, 22:09:02 PM
Citaat van: wilde op juni 28, 2020, 22:06:57 PM
Het is handiger om een waarneming in te voeren en een naam van Obsidentify te accepteren.
Als je twijfelt aan de juistheid gebruik dan de optie 'hulp via het forum' met verwijzing naar de waarneming en foto's.
Die hoef je dan niet nog een keer te uploaden en dat scheelt weer ruimte.
Helder. Dat zal ik de volgende keer doen. Excuus voor eventuele overlast.

Excuses zijn helemaal niet nodig hoor.  O0