Gedrag baby kruisspinnen

Gestart door Marleen, juni 28, 2020, 10:43:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Marleen

Hallo,

Ik woon in Noorwegen, ik weet niet of dat uitmaakt voor mijn vraag, maar voor de zekerheid noem ik het maar even.

Ongeveer 1-1,5 week geleden zat er een 'nestje' (bolletje van tientallen/honderden) baby kruisspinnetjes op mijn veranda, ze zaten op het wasrek.
Een paar dagen later waren ze weg. Maar zat er een nestje aan de andere kant van de veranda in de hoek.
Weer een paar dagen later zag ik een nestje aan de stoel. Het nestje in de hoek was weg.
Later zag ik een nestje op de grond, bij de waterschaal. En weer een dag later hing er een nestje aan de trap naar de veranda.

Ik heb dit nog nooit zo gemerkt eigenlijk en ben benieuwd, ik neem aan dat de kans groot is dat dit hetzelfde nestje is?
Maar hoe en waarom verplaatsen ze? Heeft dat te maken met voedsel? En hoe doen ze dat dan, verplaatsen als nest?
Want de verplaatsing zelf heb ik niet gezien. Lopen ze als bolletje gezamelijk? Of lopen ze allemaal zelf in een treintje/als groep?
Of eh spreken ze een tijd en plaats af  waar ze de volgende dag verzamelen? ;D
Nee dat zullen ze niet doen, maar serieus, ik ben benieuwd hoe dat werkt. Hoe doen ze dat?

Iemand die daar wat meer over kan vertellen?

Groetjes, Marleen