Mystery rover Oost-Brabant

Gestart door frankneijts, juni 27, 2020, 21:12:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankneijts

Vandaag werd deze rover https://vogelsindekempen.waarneming.nl/waarneming/view/195086593 gezien vlakbij het Goor- en Flaesven op het landgoed De Utrecht. De vogel ziet er spannend uit maar helaas zijn de foto's niet voldoende om er meteen een juiste ID aan te plakken. Op verzoek van de waarnemer plaats ik m daarom op het forum in de hoop dat dit nuttige tips oplevert. Het is wel belangrijk dat je je mening motiveert, dan leren we er allemaal wat van ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jacob Molenaar

Hoe kunnen volgens jou wespendief en buizerd uitgesloten worden?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Citaat van: Jacob Molenaar op juni 27, 2020, 21:47:29 PM
Hoe kunnen volgens jou wespendief en buizerd uitgesloten worden?
* bijv. foto 5 waarop veel te lange vleugels voor Buizerd (ook is op veel foto's te zien dat de vogel de vleugels consequent naar beneden houdt wat a-typisch is voor Buizerd
* bijv foto 6 waarop te diepe borst en foto 7 te grote kop en te zware snavel voor Wespendief
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Oenanthe

Citaat van: Jacob Molenaar op juni 27, 2020, 21:47:29 PM
Hoe kunnen volgens jou wespendief en buizerd uitgesloten worden?
Waarom zou jij elke andere mogelijkheid uitsluiten als buizerd en wespendief niet uitgesloten kunnen worden? Ik vind het vliegbeeld op zijn minst ongebruikelijk en een tweede blik waard.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jacob Molenaar

Citaat van: Oenanthe op juni 28, 2020, 09:15:33 AM
Citaat van: Jacob Molenaar op juni 27, 2020, 21:47:29 PM
Hoe kunnen volgens jou wespendief en buizerd uitgesloten worden?
Waarom zou jij elke andere mogelijkheid uitsluiten als buizerd en wespendief niet uitgesloten kunnen worden? Ik vind het vliegbeeld op zijn minst ongebruikelijk en een tweede blik waard.
Dat heb ik volgens mij niet gezegd, ik vind alleen dat je vóór je iets als een behoorlijk zeldzame soort wilt determineren, eerst de algemene soorten moet uit kunnen sluiten. En dat lijkt me al niet mogelijk met deze foto's..
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)