Hoofdmenu

vleermuis

Gestart door vlindersdigitaal, juni 25, 2020, 11:12:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

vlindersdigitaal


Iemand enig idee welke vleermuis dit is?
Foto Gallery Mariëlle Reijnierse Mijn foto gallery over de natuur

Rob Koelman

Kun je een uitsnede maken (in hoogst mogelijke resolutie)? Op de huidige foto is weinig van de vleermuis te zien...

Graag de waarneming ook nog even invoeren.
Met vriendelijke groet, Rob

vlindersdigitaal

Ik wil hem ook in voeren, daarom vraag ik het juist ;)
Ik ben al dagen bezig met waarnemingen van de afgelopen 2 jaar in te voeren waar ik ook foto's van heb.
Foto Gallery Mariëlle Reijnierse Mijn foto gallery over de natuur

Rob Koelman

Citaat van: vlindersdigitaal op juni 25, 2020, 19:43:07 PMIk wil hem ook in voeren, daarom vraag ik het juist ;)  Ik ben al dagen bezig met waarnemingen van de afgelopen 2 jaar in te voeren waar ik ook foto's van heb.

Dergelijke waarnemingen van een ongedetermineerde vleermuis - of welke soort dan ook - bij voorkeur invoeren als vleermuis onbekend. Dan kun je met behulp van de 'knop' Hulp forum een vraag stellen op het forum. De waarneming is dan in ieder geval al vastgelegd - inclusief locatie [belangrijk bij veel waarnemingen!] en datum - en de naam kan daarna altijd nog aangepast worden als er een meer specifieke determinatie mogelijk blijkt...

Scheelt ook weer serverruimte, want de foto's zijn dan al ingevoerd. Nu is het er risico dat de foto's alsnog voor een tweede keer ingevoerd moeten worden (als er een andere determinatie volgt).
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

#4
Oh ja, over de vleermuis van jouw vraag kan ik op grond van de nieuwe foto nog altijd niks zeggen. Meest waarschijnlijke kandidaten zijn dwergvleermuis spec. (gewone of ruige) of watervleermuis.

Hieronder nog even een nabewerking van de uitsnede hierboven.

Tevens de vraag - is dit in Nederland?

Met vriendelijke groet, Rob

vlindersdigitaal

Dit is idd in Nederland, in Brabant, Dongen. Hij zat boven water.. grote kans onder een bruggetje waar hij door iets opgeschrikt is geweest. Type water waar de weidebeekjuffer op vliegt (brak water?)
Foto Gallery Mariëlle Reijnierse Mijn foto gallery over de natuur

vlindersdigitaal

Even terug komen op dat invoeren.. hoe ga ik dat doen? Vleermuis en of vleermuis onbekent accepteert hij niet. En de opties waar hij mee komt.. tja wat zal ik zeggen vlinder.. zwaan lol Btw thanks voor de bewerking ;)Maar daarom stel ik dus eerst de vraag juist..
Foto Gallery Mariëlle Reijnierse Mijn foto gallery over de natuur

lukasverboom

Vleermuis onbekend bestaat wel :)
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Rob Koelman

#8
Waarschuwing: knorrige reactie!  ;)

Gewoon ObsIdentify volgen en invoeren als kolibrievlinder. Wilde zwaan is ook goed, ALS JE MAAR IETS INVOERT!!!

Whatever...

Hisko blij, admins minder blij... :wacko:


Toelichting: ObsIdentify - de Heilige Koe van waarneming.nl / Hisko De vries - maakt het mogelijk zonder enige beperking de meest onzinnige determinaties in te voeren. Daar is duidelijk kritiek op, maar dat interesseert de leidinggevenden van waarneming.nl geen ene donder... Zie onder andere deze discussie: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,468029.0.html

Met vriendelijke groet, Rob

lukasverboom

Citaat van: Rob Koelman op juni 26, 2020, 00:58:01 AM
ALS JE MAAR IETS invoerd!!!

Invoert ;)

Mariëlle, dit is inderdaad de gewenste werkwijze, vooral omdat het voor ons dan heel makkelijk is om te zien waar, wanneer, hoe een waarneming is gedaan. Na het invoeren van een waarneming als dus bijvoorbeeld vleermuis onbekend klik je op opties -> hulp forum, en als je de tekst die je dan krijgt kopiëert in een nieuw forum-topic Hebben wij alle informatie die we willen. En als er een admin meeleest kan die direct een vinkje zetten.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Douwe van der Ploeg

En wat mij betreft blijft het bij onbekendt.
Douwe van der Ploeg

Flo

Citaat van: vlindersdigitaal op juni 25, 2020, 23:45:02 PM
Even terug komen op dat invoeren.. hoe ga ik dat doen? Vleermuis en of vleermuis onbekent accepteert hij niet. En de opties waar hij mee komt.. tja wat zal ik zeggen vlinder.. zwaan lol Btw thanks voor de bewerking ;)Maar daarom stel ik dus eerst de vraag juist..

Als ik "vleermuis" intik, kan ik effectief wel kiezen voor vleermuis onbekend hoor.
Flo