Onbekende muisachtige

Gestart door herbert74, juni 24, 2020, 15:15:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

herbert74

Is er uit te maken welke muisachtige deze zilvermeeuw gaat verorberen? Het diertje is al dood en helemaal doorweekt nadat het in de Oosterschelde gevallen is, toen twee meeuwen vochten voor dit middagmaal.

https://waarneming.nl/observation/194832180/
Herbert
Belgian birdlover

Rob Koelman

#1
Hier is vast wel iets over te zeggen, maar graag eerst een uitsnede maken in MAXIMALE resolutie (en deze dan hier posten natuurlijk). Dat geeft ongetwijfeld een wat beter beeld dan dit plaatje van slechts een paar KB...

Eerste indruk is overigens huisspitsmuis...
Met vriendelijke groet, Rob

herbert74

#2
Dag Rob, wilde dit eerst doen, maar er werd dan aangegeven dat de foto te groot was (vandaar dat ik de waarneming van de meeuw er bij heb gezet, waar de foto volledig op staat), ben geen computertechneut, hoe kan ik dit in orde brengen

bedankt alvast voor je reactie

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

Rob Koelman

Citaat van: herbert74 op juni 24, 2020, 18:14:44 PMhoe kan ik dit in orde brengen

Met een fotobewerkingsprogramma een fluitje van een cent, maar dat moet je dan wel hebben...

Ik stuur je een pm met mijn mailadres. Dan kan je mij de originele foto sturen en maak ik de uitsnede wel...
Met vriendelijke groet, Rob

herbert74

prima Rob, breng ik in orde, alvast bedankt

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

Rob Koelman

Hieronder de bewerkte uitsnedes van drie toegestuurde foto's.

Gaat inderdaad om een huisspitsmuis:
- spitse snuit
- kleine achterpoten
- grijze kleur rugvacht
- middellange, taps toelopende staart

Te zien is verder dat de muis niet al te vers is (tweede foto), wat betekent dat de zilvermeeuw de muis niet heeft gedood en alleen maar als aaseter optreedt...




Met vriendelijke groet, Rob

herbert74

Bedankt Rob, voor de hulp én de determinatie, waarneming staat nu onder; https://waarneming.nl/observation/194883083/

Met vriendelijke groeten

Herbert
Herbert
Belgian birdlover

herbert74

Ondertussen gevalideerd als huisspitsmuis, bedankt Rob, zonder jou bleef dit enkel een snack

Groet

Herbert
Herbert
Belgian birdlover