Hulp bij herkenning Amerikaanse rivierkreeft

Gestart door Franka, juni 23, 2020, 19:45:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Franka

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/194706546/.
1 Gestreepte Amerikaanse rivierkreeft - Procambarus acutus
datum: 2020-06-22
locatie: Utrecht - Gagelbos (UT)

foto's:



Ik zag zelf alleen maar dat het een kreeftje was, de moderator gaf de tip om op het forum te vragen welke soort Amerikaanse kreeft dit is. :duim: Ik kon geen 'algemene' Amerikaanse rivierkreeft vinden. Heb de soort (weer) op onzeker gezet. Ik ga kijken naar hoe het forum werkt. Ik ben net nieuw😂
Alvast bedankt
Franka
Groet,
Franka

jvogels

Dan hiervast je eerste leermomentje, een kreeft is géén spinachtige  ;)
bij deze verplaatst

Franka

Ok ;D dank
Ik klikte op de link van het "juiste" forumonderdeel. En kwam hier. Ik vond het zelf ook vreemd, maar er was nog een topic over de rivierkreeft en toen dacht ik. Dan doe ik het maar. Even kijken waar het nu staat.
Groet,
Franka

Rayan Majoor

Ik merk vaak dat er op de link van 'juiste forumonderdeel' geklikt wordt. Geen idee of je altijd naast hetzelfde deel wordt gestuurd of wat voor mechanisme er anders achter zit, maar vrij vaak klopt het niet. Er staat dan ook 'plaats de vraag op het juiste forumonderdeel', wat voor mij impliceert dat je hier zelf actief in moet handelen. Maar waarom je dan al bij het klikken op de link naar een bepaald onderdeel wordt gestuurd ipv het volledige overzicht... :huh:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Flo

Citaat van: Rayan Majoor op juni 23, 2020, 21:46:57 PM
Ik merk vaak dat er op de link van 'juiste forumonderdeel' geklikt wordt. Geen idee of je altijd naast hetzelfde deel wordt gestuurd of wat voor mechanisme er anders achter zit, maar vrij vaak klopt het niet. Er staat dan ook 'plaats de vraag op het juiste forumonderdeel', wat voor mij impliceert dat je hier zelf actief in moet handelen. Maar waarom je dan al bij het klikken op de link naar een bepaald onderdeel wordt gestuurd ipv het volledige overzicht... :huh:
Het stuurt je toch gewoon naar het forumonderdeel op basis van wat je ingeeft in je waarneming?
Een leek weet dan vaak ook niet wat het juist is.
Dus als ik bv iets ingeef en waarnemingen zegt: het is een wants en ik ken het zelf totaal niet, zal ik ook op het wantsenforum de vraag stellen.
Als dan iemand opmerkt dat het geen wants is, maar een spin, tja, dan wordt het gewoon verplaatst naar het spinnenforum.

Flo

Rayan Majoor

Ondertussen heb ik het een aantal keer via de hyperlink geprobeerd en kwam ik over het algemeen op het juiste subforum terecht. Maar zo af en toe word je nog steeds naar een verkeerd subforum gestuurd (zoals hier ook, waarbij de waarneming al als een kreeft ingevoerd was maar hij toch op het spinnenforum belandde)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Flo

Citaat van: Rayan Majoor op juni 30, 2020, 11:48:18 AM
Ondertussen heb ik het een aantal keer via de hyperlink geprobeerd en kwam ik over het algemeen op het juiste subforum terecht. Maar zo af en toe word je nog steeds naar een verkeerd subforum gestuurd (zoals hier ook, waarbij de waarneming al als een kreeft ingevoerd was maar hij toch op het spinnenforum belandde)
Ahzo bedoel je.
Ja, dat is inderdaad raar.
Tenzij de topic starter zelf van forum wisselde?
Normaal word je gewoon gestuurd naar het forum op basis van de ingegeven waarneming (althans, is toch mijn ervaring)
Flo

William de Jong

Alles wat je in de groep 'geleedpotigen overig' invoert, stuurt je via 'hulp forum' naar het spinnenforum, dus daar gaat het al lange tijd fout.

Maar wellicht vindt de topic starter het fijn als we weer on topic verder gaan.

Groeten, William de Jong

David Tempelman

ik zie onvoldoende details op de foto's. in te voeren bij rivierkreeft onbekend
met vriendelijke groet,
David