Wulk of Purperslak? => Wulk

Gestart door Michel Langeveld, juni 21, 2020, 18:25:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michel Langeveld

https://waarneming.nl/observation/194615572/
Iemand een idee?
alvast bedankt!

lukasverboom

Wulk, purperslakken zijn veel kleiner.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html


Rob Koelman

Dit is overigens een typisch 'schelpenpad-exemplaar'. Aangevoerd dus! Helaas kan om onduidelijke redenen bij 'gedrag' niet worden gekozen voor de aanduiding 'aangevoerd'. Hierdoor ontstaat er een vertekend verspreidingsbeeld van dit soort schelpen in ons land (binnenlandwaarnemingen die nergens op slaan...).
Met vriendelijke groet, Rob

Arie Twigt

Citaat van: Rob Koelman op juni 21, 2020, 21:49:32 PM
Hierdoor ontstaat er een vertekend verspreidingsbeeld van dit soort schelpen in ons land (binnenlandwaarnemingen die nergens op slaan...).

Dat klopt niet, dergelijke waarnemingen worden uit een verspreidingskaart verwijderd mocht het nodig zijn.
Vriendelijke groeten,

Arie Twigt

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op juni 21, 2020, 21:49:32 PMHierdoor ontstaat er een vertekend verspreidingsbeeld van dit soort schelpen in ons land (binnenlandwaarnemingen die nergens op slaan...).

Citaat van: Arie Twigt op juni 22, 2020, 15:34:56 PMDat klopt niet, dergelijke waarnemingen worden uit een verspreidingskaart verwijderd mocht het nodig zijn.

Dat moet dan handmatig gebeuren. Zou makkelijker zijn als je op voorhand al dit soort waarnemingen kunt labelen als 'aangevoerd'...
Met vriendelijke groet, Rob

Arie Twigt

Citaat van: Rob Koelman op juni 22, 2020, 16:36:13 PM
Citaat van: Rob Koelman op juni 21, 2020, 21:49:32 PMHierdoor ontstaat er een vertekend verspreidingsbeeld van dit soort schelpen in ons land (binnenlandwaarnemingen die nergens op slaan...).

Citaat van: Arie Twigt op juni 22, 2020, 15:34:56 PMDat klopt niet, dergelijke waarnemingen worden uit een verspreidingskaart verwijderd mocht het nodig zijn.

Dat moet dan handmatig gebeuren. Zou makkelijker zijn als je op voorhand al dit soort waarnemingen kunt labelen als 'aangevoerd'...
Dat kan ook: Methode-> 'aangevoerd door mensen'
Vriendelijke groeten,

Arie Twigt

Michel Langeveld

Bedankt, bij deze gewijzigd. Is deze optie er snel bij gekomen? Of heb ik zitten zzzzzz.

Rob Koelman

#8
Citaat van: Michel Langeveld op juni 27, 2020, 21:04:29 PMBedankt, bij deze gewijzigd. Is deze optie er snel bij gekomen? Of heb ik zitten zzzzzz.

Ik heb deze optie tijdens mijn vorige bericht ook niet kunnen vinden...  :huh:

Edit:
De keuze voor 'Aangevoerd door mensen' blijkt inderdaad te bestaan. Deze categorie staat echter niet onder 'Activiteit' - de plek waarvan je zou verwachten dat ie zou staan - maar onder 'Methode'. Dat is dus niet bepaald logisch... Een andere, vergelijkbare categorie als 'aangespoeld' staat bijvoorbeeld weer wel onder 'Activiteit'.
Met vriendelijke groet, Rob