Hoofdmenu

steenmarter????

Gestart door pia zz, juni 18, 2020, 11:09:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

pia zz

Kan iemand mij vertellen van wie wij nachtelijk bezoek ontvangen? Dacht zelf aan de steenmarter, maar ben niet zeker. de foto is helaas niet top, gemaakt met nachtcamera.
  groet Pia.

Rob Koelman

Eerste indruk is huiskat. Sluit vos nog niet helemaal uit.

Heb je meer foto's?
Met vriendelijke groet, Rob

pia zz

nee helaas is dit de enige, we hebben vaker de steenmarter op bezoek gehad, ook in onze auto  :rolleyes: daar waren we niet zo van gecharmeerd, maar als het een huiskat is, maak ik me geen zorgen.
  groet Pia.

pia zz

Hallo Rob, vannacht opnieuw de camera opgezet, nu duidelijk de steenmarter. Bedankt voor het meedenken! :duim:
  groet Pia.

Merel

Maar die eerste is geen steenmarter. Mijn eerste ingeving was wasbeerhond. ;)
Ik weet natuurlijk niet waar de waarneming is gedaan.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Rob Koelman

Citaat van: Merel op juni 22, 2020, 10:49:49 AMMaar die eerste is geen steenmarter. Mijn eerste ingeving was wasbeerhond.

Marterhond zou een interessante waarneming zijn, maar die soort 'staat anders op de poten'...

En inderdaad staat op de eerste foto ook zeker geen steenmarter. Ik blijf bij huiskat als meest waarschijnlijke soort...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

pia zz

dank jullie wel voor de reactie's, de foto's zijn genomen in onze eigen tuin, ga bij de eerste dan ook maar uit van huiskat, wasbeerhond zou wel heel bijzonder zijn, we wonen in noord Drenthe, nabij het bos, maar hier is nog nooit, voor zover bekend een wasbeerhond gesignaleerd.
  groet Pia.


pia zz

Dank je wel Jeroen, wij wonen net tegen de Onlanden aan waar hij gezien zou zijn.....jammer dat ik niet meer opnames heb.....ga de cameraval in ieder geval vaker opzetten nu.
  groet Pia.

Rob Koelman

Citaat van: pia zz op juni 26, 2020, 17:08:45 PMwij wonen net tegen de Onlanden aan waar hij gezien zou zijn.....jammer dat ik niet meer opnames heb.....ga de cameraval in ieder geval vaker opzetten nu.

De kans dat je een in de regio aanwezige marterhond met een wildcamera kunt vastleggen is natuurlijk niet zo groot. Daarvoor is de dichtheid aan exemplaren te klein.

Maar een wildcamera in de tuin plaatsen is natuurlijk hoe dan ook een goed idee! Minstens vier weken laten staan, dan zou je zo'n beetje alle grotere zoogdiersoorten (voor muizen werkt de methode niet zo goed) bij jou in de buurt wel vastgelegd moeten hebben...

Succes!!!


Oh ja, alle waargenomen soorten natuurlijk ook even invoeren...  B)
Met vriendelijke groet, Rob