Wants?

Gestart door koenv, juni 11, 2020, 15:29:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

koenv

Zou dit een wants kunnen zijn? De herkenningssoftware stuurt me in de richting van bijen. Alhoewel ik een beginneling ben, vermoed ik dat ze daar toch ver naast zitten.

Daarboven absolute beginnersvraag: op welke zaken moet je laten bij determinatie van dergelijke beestjes en kevers. Ik heb al heel wat gelezen op het forum en merk dat er hier heel wat expertise zit, maar ook wel wat wrevel met betrekking tot de herkenningsoftware. Het laatste dat ik wil doen is de verschillende validators telkens opnieuw extra werk bezorgen.
mvg

Koen

pdeknijff

Zeker een nimf (nog niet volgroeide) wants.
Welke is een andere zaak.
Ik waag me daar (nog) niet aan, maar er zijn lezers die daar wel raad mee weten.
Even afwachten dus.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

koenv

Bedankt, ik ben eens gaan zoeken en vermoed dat het om de nimf van een groene schildwants gaat. Gaan zoeken tussen andere waarnemingen van groene schildwantsnimfen en naar mijn mening is de gelijkenis wel treffend.

Heb hem als onzeker ingevoerd https://waarnemingen.be/observation/193778781/

mvg

Koen

Michiel en Milka

Als validatoren merken dat je jezelf inspant om tot een goede soortnaam te komen en dat je wilt leren, dan zul je niet zo snel weerstand ondervinden.
Groet, Michiel

Arp

Dit is een Palomena-nimfje inderdaad. In Nederland zo goed als zeker Palomena prasina. Dat is min of meer een allesvreter, dus een potje met verschillende kruidachtige plantjes erin aanbieden, dan komt het wel goed. Als noodvoedsel hebben zonnebloempitten goede diensten bewezen bij het opkweken van allerlei soorten wantsen.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)