is dit een hert of een ree?

Gestart door josiefien, mei 04, 2008, 18:08:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

josiefien

Ik liep mijn woonkamer in en toen zag ik haar heerlijk mijn plantjes in de tuin op eten.
Ze komt wel vaker langs, soms alleen, soms is ze met 2 anderen. Ze is niet heel erg groot, daarom mijn vraag of het nu een hert of een ree is en waaraan kan je dit zien?
Ik woon op de Veluwe.

Kasper S

Volgens mij een Ree. En Hert heeft meestal witte stippen op zijn buik ( zie Bambi  ;)  )
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

josiefien

Oooooh ok.. is dat niet alleen bij jonge dieren?

Ik ga er toch maar eens op letten dan. Ik heb tot nu toe alleen dan reeen gezien.. geen streepjes haha..

Dank je wel voor je antwoord!

Kasper S

Oja, en een Ree heeft een witte stuit.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Jeroen Nagtegaal

Gewoon Ree,
Je kan eens in het soortenoverzicht kijken, dan zie je dat vooral de maten anders zijn. Jongkies hebben inderdaad vlekken. Damhert heeft dit vaak ook als ze volwassen zijn. Een Ree is een soort hert.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

logico

#5
Dit is een drachtige reegeit.
Opvallend is altijd de witte spiegel. Dat het een geit is kun je hier ONDER ANDERE zien aan het pluimpje (het schortje) wat je tussen de achterpoten vandaan ziet steken en het feit dat ze zichtbaar drachtig is.
Misschien was ze eerder met de kalfjes van afgelopen jaar of gewoon andere reeen met wie ze de winter door brengt. Ze leven dan in sprongen.
Je zult haar nu steeds vaker alleen zien omdat de tijd nadert dat ze een kalfje of kalfjes krijgt en dan dult ze geen andere reeen meer.

Duidelijk verschil tussen ree en hert is onder andere het staartje wat bij een ree maar 2 of 3 cm is en bij een hert langer en dus duidelijker zichtbaar.
Tja.. zie foto, het verschil is duidelijk.
Met vriendelijke groet,
Patrick

Jeroen Nagtegaal

CiteerDuidelijk verschil tussen ree en hert is onder andere het staartje wat bij een ree maar 2 of 3 cm is en bij een hert langer en dus duidelijker zichtbaar.
Een ree is een soort hert,
En de groote is vaak al veelzeggend, net als een gewei,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

logico

Citeer
CiteerDuidelijk verschil tussen ree en hert is onder andere het staartje wat bij een ree maar 2 of 3 cm is en bij een hert langer en dus duidelijker zichtbaar.
Een ree is een soort hert,
En de groote is vaak al veelzeggend, net als een gewei,
Vandaar ook mijn ONDER ANDERE ;)
En omdat het hier om een geit gaat heb je het gewei niet genoemd.
Verder zijn het vrij logische dingen. De grootte en tja.. De foto zegt genoeg :)
Met vriendelijke groet,
Patrick

josiefien

Dan heb ik tot nu toe alleen nog maar reeherten (beide tevreden?)  :D
gezien..

Ik vind het allemaal byzonder om ze zo maar in mijn tuin te zien, die trouwens behoorlijk doorgevroet is door wild zwijnen hahaha..  

logico

CiteerDan heb ik tot nu toe alleen nog maar reeherten (beide tevreden?)  :D
gezien..
Reeherten.. whaha..  :gap:  :duim:

Hartstikke tevreden :D
Met vriendelijke groet,
Patrick

Lasse de Vries

Damherten hebben witte stippen op hun lijf ^_^
En dit is een Ree.

Lasse

frankw

CiteerDamherten hebben witte stippen op hun lijf ^_^
En dit is een Ree.

Lasse
is dat niet alleen bij Damherten in gevangenschap?
Die stippen dienen toch als extra protectie tegen vijanden, maar omdat er altijd mensen om dit soort beesten lopen raken ze die camouflage nooit kwijt omdat er dus altijd een mogelijke vijand in de buurt is??

Jeroen Nagtegaal

Er is variatie, in het wild en tamm heb je zonder en met stippen, ik meen dat in de winter er wat meer zijn met zonder stippen dan in de zomerdag
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com