Van welk dier zijn deze uitwerpselen?

Gestart door Oenanthe, juni 03, 2020, 10:24:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

Oenanthe

Gevonden op een gemaaid droog duingrasland in Wassenaar. Lengte maximaal 5 cm, doorsnee ongeveer 0,5 cm. Geen geur waargenomen. De derde foto toont het inwendige. Gelet op de consistentie lijkt me dit van een zoogdier afkomstig. Weet iemand welk?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Op de derde foto zie je volgens mij een uiteinde met 'wittige aanslag' op de buitenzijde. Dat wijst op een vogel. Ook de inhoud - grassen? - wijst daar op.
Met vriendelijke groet, Rob

peterv

Citaat van: Rob Koelman op juni 03, 2020, 15:45:29 PM
Op de derde foto zie je volgens mij een uiteinde met 'wittige aanslag' op de buitenzijde. Dat wijst op een vogel. Ook de inhoud - grassen? - wijst daar op.
Mee eens, fazant lijkt me aannemelijk
Peter Venema

Oenanthe

Citaat van: peterv op juni 03, 2020, 16:08:37 PM
Citaat van: Rob Koelman op juni 03, 2020, 15:45:29 PM
Op de derde foto zie je volgens mij een uiteinde met 'wittige aanslag' op de buitenzijde. Dat wijst op een vogel. Ook de inhoud - grassen? - wijst daar op.
Mee eens, fazant lijkt me aannemelijk
Mij niet. De fazant komt al jaren niet meer ter plaatse voor.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op juni 03, 2020, 15:45:29 PMOp de derde foto zie je volgens mij een uiteinde met 'wittige aanslag' op de buitenzijde. Dat wijst op een vogel. Ook de inhoud - grassen? - wijst daar op.

Citaat van: peterv op juni 03, 2020, 16:08:37 PMMee eens, fazant lijkt me aannemelijk

Citaat van: Oenanthe op juni 03, 2020, 16:18:19 PMMij niet. De fazant komt al jaren niet meer ter plaatse voor.

Maarreh, ben je het dan wel eens met vogel?  ;)

(In dat geval: suggesties voor welke soort dan wel welkom...)
Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Welke vogel heeft ook zulke uitwerpselen? Als ik dat wist had ik de vraag hier niet gepost Rob :blink:
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op juni 03, 2020, 16:47:21 PMWelke vogel heeft ook zulke uitwerpselen? Als ik dat wist had ik de vraag hier niet gepost Rob :blink:

Dat moet je op het vogelforum vragen, maar ik zie er zo gauw niets vreemds aan voor een vogeldrol...  :blink:
Met vriendelijke groet, Rob

peterv

Citaat van: Oenanthe op juni 03, 2020, 16:18:19 PM
Mij niet. De fazant komt al jaren niet meer ter plaatse voor.
https://waarneming.nl/soort/maps/88?from=2015-06-05&to=2020-06-05&show_heatmap=0&method=0&count_ex=0&only_valid=0&grid=1000&kwart=0&st=&second_specie=

Ik zie in de regio toch her en der fazanten uit de afgelopen 5 jaar. Zeker in lage dichtheden kunnen ze heel onopgemerkt aanwezig zijn. Ik ben zelf vaak verrast door wildcambeelden van dieren waarvan ik "zeker" wist dat ze niet (meer) in een gebied zouden zitten. Daarvan heb ik geleerd om soorten nooit uit te sluiten op basis van wat ik denk dat ergens zit of ontbreekt.
Peter Venema