boommarter of steenmarter???

Gestart door jurgen74, juni 05, 2020, 13:30:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

jurgen74

sorry voor de over belichte foto
Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/193306566/.
1 Boommarter - Martes martes
datum: 2020-05-11
locatie: Culemborg - Paveijen (GE)

foto's:


Ook zou ik graag weten hoe ik deze overbelichting kan tegengaan ik al bijna alle leds afgeplakt

jva

#1
Op basis van algeheel voorkomen ('jizz') neig ik naar steenmarter. Ben benieuwd wat de anderen er van vinden.
De intensie van de led's kun je overigens, afhankelijk van het model, in het menu instellen. Echter weerkaatsende elementen kort nabij, zoals ook in jouw situatie, zijn over het algemeen niet erg bevordelijk voor de beeldkwaliteit..
Jelle

peterv

Ik weet niet hoe je de leds hebt afgeplakt. De overbelichting zit in het midden. Heb je de centrale leds afgeplakt? Het beste thuis wat verschillende manieren uitproberen met een standaard opstelling. En voor zo dichtbij in het menu inderdaad geen maximale belichting instellen.
Peter Venema

jurgen74

Dankjwel voor jullie reacties en input voor de leds ivm overbelichting

Admin heeft de determinatie goedgekeurd als boommarter

Mvg Jurgen

Rob Koelman

Citaat van: jurgen74 op juni 07, 2020, 13:14:10 PMAdmin heeft de determinatie goedgekeurd als boommarter

Hmm, ben even benieuwd naar de overwegingen daarbij.

Hieronder een bewerking van de foto hierboven. Door de overbelichting is er niet meer uit te halen vrees ik.

Met vriendelijke groet, Rob

jurgen74

Beste Rob

Een overweging stond er niet bij je zou kunnen informeren bij Maurice deze heeft de boommarter op zeker gezet.
De reden waarom ik aan een boommarter dacht is omdat deze daar al veel vaker is waargenomen in het gebied waar ook nog 3 andere marterachtige wonen

Mvg Jurgen

Merel

Citaat van: jurgen74 op juni 08, 2020, 07:08:26 AM
De reden waarom ik aan een boommarter dacht is omdat deze daar al veel vaker is waargenomen in het gebied waar ook nog 3 andere marterachtige wonen

Dat is natuurlijk niet de beste reden. Determineren doe je op basis van kenmerken, niet op basis van wat andere mensen in een gebied waarnemen.
Nou kan ik de waarneming niet zien, die zal wel onder verborgen staan, maar ben even benieuwd of er nog iets definitiefs is vastgesteld omtrent deze waarneming?
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

OlivierO

Ik verneem toch ook graag wat hier zo stelling een Boommarter van maakt.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.