Welke roofvogel? (Midden Frankrijk)

Gestart door Camping La Chassagne, mei 28, 2020, 10:44:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

Camping La Chassagne

Dit is een still shot van een opname die ik in een vogel-filmpje wil verwerken waaraan ik bezig ben. Ik denk te weten om welke soort het gaat, maar wil het graag 100% zeker weten.



Vandaar de vraag aan jullie: welke soort is dit en als het even kan...weten jullie ook of dit om een mannetje of een vrouwtje gaat?

Bedankt!


(n.b. mocht je geen foto in dit berichtje zien, dan hoor ik dat graag. Ik heb gelinkt vanuit onze facebook-page en van één gebruiker van dit forum eens eerder begrepen dat hij andere uit onze facebook-pagina gelinkte foto niet kon zien).


EDIT: Foto's verdwenen...ik had ze gelinked vanuit mijn facebook-account, blijkbaar veranderd facebook de URL op een gegeven moment (met update?).
Camping La Chassagne te Ronnet (Frankrijk)
Onze natuurfilmpjes op ons youtube kanaal

Jacob Molenaar

Op de foto staat in elk geval een wespendief, aan het geslacht durf ik me niet te wagen maar er zijn vast genoeg experts hier die het wel weten ;)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

OJGoreng

Met die vage (in plaats van dikke) proximale staartband en die dubbele band op hand- en armpennen, plus wat vage overgang tussen donker en licht op de vingers zou dit een vrouw moeten zijn.
Met vriendelijke groet, Zainal

frankneijts

Citaat van: OJGoreng op mei 28, 2020, 11:32:33 AM
Met die vage (in plaats van dikke) proximale staartband en die dubbele band op hand- en armpennen, plus wat vage overgang tussen donker en licht op de vingers zou dit een vrouw moeten zijn.

Eens..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Camping La Chassagne

Bedankt voor alle reacties! Jullie hebben bevestigd wat ik zelf ook dacht: een wespendief vrouwtje. Nu kan ik het beeldmateriaal met een gerust hart gebruiken in een filmpje over wespendieven waarmee ik bezig ben. :)
Camping La Chassagne te Ronnet (Frankrijk)
Onze natuurfilmpjes op ons youtube kanaal

OJGoreng

De filmpjes van de afgelopen twee jaar zijn erg leuk, in elk geval! Ik ben benieuwd naar die van dit jaar.
Met vriendelijke groet, Zainal

Camping La Chassagne

Bedankt, Zainal! :)

Misschien moet ik ze eens als een apart berichtje op dit forum plaatsen, maar voor anderen die geinteresseerd zijn, hier alvast de links naar mijn eerdere wespendief-nest filmpjes:

https://www.youtube.com/watch?v=ehaLuSDpGxI (afgelopen jaar)
https://www.youtube.com/watch?v=Mpb3MFXwiK8 (jaar daarvoor)
Camping La Chassagne te Ronnet (Frankrijk)
Onze natuurfilmpjes op ons youtube kanaal

OJGoreng

Met vriendelijke groet, Zainal

Camping La Chassagne

Camping La Chassagne te Ronnet (Frankrijk)
Onze natuurfilmpjes op ons youtube kanaal