obsidentify is voor beginners die niets weten van kleden, gedrag etc.
Als je meer wilt installeer je obsmapp of iobs
in jouw geval dus obsmapp. Ja dat is wat ingewikkelder door de enorme hoeveelheid mogelijkheden.
Maar iedereen went daar op een gegeven moment aan.
Obsmapp en iobs worden nog steeds in de vrije tijd door Alex en Sjaak ontwikkeld.
1% van de data komt via obsidentify binnen
de overige 65% van de data komt via obsmapp en iobs binnen
(66% van de data komt via een app binnen, de rest via de website)
1%, daarmee kun je je ook de vraag stellen: waarom is het maar 1%? Waar ligt de fout?
Ik zie het niet voor "beginners", maar eerder voor "eenvoud" en "gemak".
als ik onderweg iets tegenkom heb ik vaak niet de tijd en de batterijcapaciteit om daar minutenlang op een klein scherm mee te werken.
obsidentity gebruik ik om makkelijk en snel te kunnen ingeven of om te weten wat iets iets. heb ik meer tijd, dan gebruik ik een pc met grote monitor en surf ik naar de website.
kan er bijvoorbeeld geen knop voorzien worden als de locatie niet aanwezig is deze zelf toe te voegen of te pinnen op een kaart zoals obsmapp? Wie weet maakt dit wel voor velen een groot verschil en zal zich dit vertalen in een hoger percentage. (obsmapp is nu eenmaal qua user interface niet sexy en niet duidelijk qua navigatie en icoontjes).
mocht de obsidentify app zo gebruiksvriendelijk zijn en eenvoudig zijn zoals inaturalist app, dan denk ik dat je percentages snel zullen wisselen. (nuja, dit is maar mijn eigen mening en ervaring als full-time software ontwikkelaar.)