Mobiel invoeren > Herkennings app (ObsIdentify) en NIA

ObsIdentify android: vaak geen locatie

(1/2) > >>

wstaelens:
Nog mensen waarbij vaak geen locatie is gevonden?

Als ik bijvoorbeeld een foto neem van plant of dier ter plaatse met smartphone, en deze dan ter plaatse ingeeft in de ObsIdentify app dan zit ik vast.
Hij herkent de plant of dier maar ik kan deze niet toevoegen aan waarnemingen gezien locatie ontbreekt.

Er is zelf geen mogelijkheid om zoals bij inaturalist app de locatie manueel te verkrijgen of zelf aan te passen.
Vreemd want als ik een foto neem dan kan het voorwerp zich meters verder bevinden.

hiskodevries:
Als je meer mogelijkheden bij invoeren maar ook herkennen wilt installeer dan de app ObsMapp

sjogro:
Hallo ik gebruikte altijd de website en soms iObs omdat iObs beter lijkt te zijn in het uitlezen van tijd en locatie van geuploade foto’s. (Website laat deze velden vaak leeg, en dit lijkt recent ‘erger’ te zijn geworden). Sinds gisteren ObsIdentify in gebruik en blij verrast met deze oogstrelende en minimalistische app.
Heel fijn om na foto ID eerst de match-resultaten te zien. Bij iObs miste ik dat, daarbij was het wel herkend of niet herkend, klaar.
Nu is mijn vraag, gaat deze verbeterde fotoherkenning interface ook naar iObs toe? Of komen deze apps ooit samen in 1 app waarin men in de app zelf simpele of geavanceerde modus kan kiezen? Voorlopig maar even blijven switchen tussen 2 apps + website. Ik maak er hoe dan ook graag gebruik van!

wstaelens:
bij ObsIdentify mis ik volgende:

ik nam een foto van een zwaluw.
ik stond op de locatie waar ik de foto genomen had maar ObsIdentify had zogezegd geen locatiegegevens van de foto.

Als er geen locatie is kun je zelf via ObsIdentify niets doen, dan zit je vast.
Waarom is het niet mogelijk handmatig locatie te kiezen en bij te stellen?

Nu weet ik dat ik een zwaluw was. De suggesties waren echter niet ok, geen match. Zelf kan ik dan ook niets indienen of zeggen vogel onbekend of dergelijke.
Via ObsMapp kan ik dan niet vinden hoe ik bijvoorbeeld "zwaluw" kan ingeven, ik kan dan enkel vogel onbekend of echt een hele specifieke zwaluw kiezen.
ObsMapp is onoverzichtelijk, navigatie is ook niet logisch (forward/back nav. etc..) precies een app uit de jaren 90 voor een iPaq handheld op Windows CE.
Dan maar via de website, maar doe je dan niet omdat je vergeet en omslachtig is om dan eerst foto's van gsm op pc te zetten e.d.

ObsIdentify kan m.i. mits kleine ingrepen toch veel nuttiger gemaakt worden waardoor ObsMapp overbodiger kan worden.

(via website kan ik trouwens niet altijd "onbekend" kiezen, soms komt er 'insect onbekend', soms kan ik die suggestie zelf niet vinden, idem bij andere 'onbekende' soorten).

Gebeurt hier eigenlijk iets met deze feedback? Of is dit ook verloren moeite?

hiskodevries:
obsidentify is voor beginners die niets weten van kleden, gedrag etc.
Als je meer wilt installeer je obsmapp of iobs
in jouw geval dus obsmapp. Ja dat is wat ingewikkelder door de enorme hoeveelheid mogelijkheden.
Maar iedereen went daar op een gegeven moment aan.
Obsmapp en iobs worden nog steeds in de vrije tijd door Alex en Sjaak ontwikkeld.
1% van de data komt via obsidentify binnen
de overige 65% van de data komt via obsmapp en iobs binnen
(66% van de data komt via een app binnen, de rest via de website)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie