Steppe of grauwe kiek

Gestart door mpboom, mei 21, 2020, 19:50:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

mpboom

Vanmiddag vloog een zeer slanke kiekendief over de tuin. duidelijk slechts 4 vingers. vloog hoog en schroefde snel op. Kunnen de gemaakte foto's uitsluitsel geven over of het een steppe of grauwe betreft?

https://waarneming.nl/observation/191999167/

Bij voorbaat dank,

Chiel

frankneijts

Vind Steppe nooit zo superslank als deze, vooral de smalle arm, nauwelijks breder dan de hand, valt hier op. Bij Steppe is op de meeste foto's de arm duidelijk breder dan de hand die soms zelfs kenmerkend 'toegespitst' lijkt. Een Grauwe dus denk ik ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Seppe Rademaker

Ik kan zelf de foto's nu niet goed bekijken maar ik lijk een duidelijk verschil te zien tussen P7 en P8: P8 steekt vgm duidelijk uit boven P7 wat duid op grauwe kiek (bij steppe zijn P7 en P8 bijna gelijk. En zoals Frank zei: deze vogel is zeer slank wat ook wijst op grauwe.

pdeknijff

Kijk maar eens goed op een serie foto's van vliegbeelden van deze twee soorten Seppe, dan zie je een nogal forse overlap van dit "kenmerk", wrsch. deels beinvloed door de houding.
De foto's van dit geval zijn te onduidelijk om hier een betrouwbare indruk van te krijgen.
Ik zou dit kenmerk in dit geval zeker niet durven gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

mpboom

Alledrie bedankt voor de reacties!
Ik begrijp dat de foto's niet geweldig zijn, maar dat er geen enkel kenmerk van een eventuele steppekiek op te zien is.

Een grauwe lijkt dus het meest waarschijnlijk.

Groet,
Chiel

Jacob Molenaar

Ik zou hier ook een grauwe van maken
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)