Welke rups is dit?

Gestart door Loekarin, mei 20, 2020, 18:12:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Loekarin

Weet iemand welke rups dit is? Ik heb er geen verstand van, dus ik denk dat het een rups is, maar weet zelfs dat niet zeker.
Hij zat op het blad van de rode aalbes. Locatie: Nijmegen (Muntweg). Gezien: 20 mei 2020.
Ik heb ook een filmpje, waarop je kan zien dat hij beweegt, maar ik weet niet hoe ik dat kan uploaden naar dit forum.




Rayan Majoor

't is een larve van een zweefvlieg.
Filmpjes upload ik altijd op youtube en kan je dan met een link aan de waarneming koppelen.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Loekarin

#2
OK, maar ik wil vooral weten welke rups dit is. Filmpje zegt misschien niet zoveel meer dan de foto, in dit geval.

En op YouTube heb ik geen anoniem account, en om nu alleen voor dit ene filmpje een nieuw account aan te maken, dat doe ik toch maar niet.
Tips voor plekken waar je wel video's kan uploaden, zonder dat het meteen aan jou als persoon (herkenbaar) gekoppeld is, hoor ik graag.

Henri van Dodeweerd

Het filmpje zal niet veel meer toevoegen. Het is hier duidelijk genoeg te zien dat het geen rups maar zweefvlieglarve is..
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Loekarin


Henri van Dodeweerd

De bouw is geheel anders. Vergelijk maar eens afbeeldingen van rupsen en zweefvlieglarven...
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd