Site voor determinatie van foto

Gestart door re1011, mei 25, 2020, 13:17:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

re1011

Voor de determinatie van mijn vogels gebruik ik al de app van Merlin en OBSIdentify.
Maar ik vind het een behoorlijk gedoe om de foto's die ik gemaakt heb met mijn DSLR en bewerkt zijn op de Mac weer terug te zetten naar de IPhone.
Zijn er ook websites die op basis van foto's de identificatie kunnen doen?
Ik gebruik het voornamelijk om zelf beter te worden in de identificatie.

Henri van Dodeweerd

Als je de foto's upload (per soort uiteraard) in het invoerportaal, dan komt er ook een determinatie voorstel.

Als je vervolgens de waarneming opslaat, dan kan het ook nog in (verspreidings)onderzoeken worden gebruikt.

Mocht de determinatie niet juist zijn, dan helpt een admin je. Daarnaast willen we je op het forum ook graag helpen. Na invoeren is dat heel makkelijk naar het forum te kopieren.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

re1011

Ik zie het determinatie voorstel niet komen. Doe ik waarschijnlijk iets fout...

ArjenDrost †

Als je op waarneming.nl naar 'invoeren' -> 'waarneming' gaat, dan zie je bovenaan die pagina een groen omlijnd blokje met de tekst 'Voeg foto's of geluiden toe. Datum, tijd en locatie worden indien mogelijk uit multimedia gelezen.'. Als je daar op de knop 'uploaden' klikt, kun je een foto uploaden en als het goed is, krijg je in het volgende scherm de suggestie wat er op staat (zie mijn screenshot, kennelijk kent de Nederlandse waarneming.nl geen IJsbeer die op mijn foto stond 😉  ).

re1011


ArjenDrost †

 :duim:

Moet er wel bij opgemerkt worden dat hij nog wel behoorlijk wat moeite lijkt te hebben met vogels. Daar zie ik toch regelmatig niet de juiste determinatie uitkomen rollen.

HT

Een goede veldgids doet ook wonderen ;)
Hinderi Tamminga

"Echte natuurliefhebbers blijven thuis" - JWT