Wie wil hier even naar kijken?

Gestart door Erna Haarman, januari 31, 2006, 21:17:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erna Haarman

foto 1. wederom een Paarse ? knoopzwam. Ongeveer 2,5 cm hoog op Beuk.
Groetjes Erna Haarman

Erna Haarman

foto 2a. Witte bultzwam ? op Beuk
Groetjes Erna Haarman

Erna Haarman

Groetjes Erna Haarman

Erna Haarman

#3
foto 3. vanwege merkwaardige onderkant zie volgende foto
Groetjes Erna Haarman

Erna Haarman

Groetjes Erna Haarman

Dragonfly

Hoi,
de eerste is inderdaad een paarse knoopzwam.
Zowel de tweede als de derde zijn beide waarschijnlijk een witte bultzwam. De vorst is er overheen geweest, vandaar waarschijnlijk de verkleuringen.

Iemand mee eens???
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Erna Haarman

Moedig van je Godelieve,

Ik wacht het eventuele verdere commentaar nog even af maar in ieder geval alvast bedankt.
Groetjes Erna Haarman

fungi_nl

IOk zal maar niet vragen of het de gewone of grootsporige paarse knoopzwam is. :)

han.endt

CiteerIOk zal maar niet vragen of het de gewone of grootsporige paarse knoopzwam is. :)
Alhoewel........
Ik heb mijn Paarse Knoopzwammen toch maar ondergebracht bij Paarse Knoopzwam s.l. - Ascocoryne spec.

Dinant Wanningen

#9
Citeerfoto 3. vanwege merkwaardige onderkant zie volgende foto
Hoi,

Hoe groot waren de zwammen van foto 3  ,vind de kleur een beetje vreemd licht dat aan de foto
Groet ,Dinant


Erna Haarman

Dag Dinant,

Ze waren tot ongeveer 10 cm breed , op Beuk en de kleuren zijn  waarheidsgetrouw. Ik heb de foto verder ook niet bewerkt, alleen pixels aangepast.
Groetjes Erna Haarman

Dinant Wanningen

Hoi,

Niet geheel van de kleur uitgaande maar van de duidelijke roodbruine banden ,de afmeting zou nog kunnen heb ze ook wel in dat formaat gevonden denk ik aan Elfenbankje.
Groet ,Dinant


Erna Haarman

Dag Dinant,

Onderkant vind ik weinig op een Elfenbankje lijken, en individueel in groei, terwijl ze aan de andere kant voor een Witte bultzwam in mijn ogen niet bulterig genoeg waren. Zaten ook vrij hoog aan de boom zeker 1.50 m.
Maar als je de wn. wilt afsluiten met Elfenbankje vind ik het best.
Groetjes Erna Haarman

Dinant Wanningen

CiteerDag Dinant,

Onderkant vind ik weinig op een Elfenbankje lijken, en individueel in groei, terwijl ze aan de andere kant voor een Witte bultzwam in mijn ogen niet bulterig genoeg waren. Zaten ook vrij hoog aan de boom zeker 1.50 m.
Maar als je de wn. wilt afsluiten met Elfenbankje vind ik het best.
Hoi Erna,

Nee ik wil de waarneming niet afsluiten het elfenbankje was maar een idee van mij misschien is het anders overgekomen.
Groet ,Dinant


Corryabbink

Hallo Erna,

Ook ik kan van foto 3 geen Witte bult maken. Op de onderkant mis ik de structuur die zo duidelijk of foto 2 aanwezig is. Elfenbankje deed ze me ook aan denken maar daarvoor vond ik haar wat grof aan de onderkant vooral naar binnen toe.
Verder weet ik het ook niet.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

fungi_nl

#15
Foto 3 lijkt m.i. ook een elfenbankje.
Kijk maar goed naar de rand van het vruchtlichaam. Daar zitten nog restanten van iets wat ooit buisjes geweest zijn. De exemplaren zijn oud en vergroeid.

Erna Haarman

John en Dinant,

Elfenbankje zal het zijn.

Bedankt voor de hulp en de inbreng van iedereen.


Groetjes Erna Haarman