Hoofdmenu

Kever achtig beestje

Gestart door ILIAS92, mei 14, 2020, 18:02:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

ILIAS92

Hallo,
Ik zou graag willen weten wat voor insect dit is.
Het is een donker kever achtig beestje die zich vooral op mijn vensterbank nestelt. Het lijkt ook 'n beetje op een lieveheersbeestje.   ;D

Arp

Een Spektorretje (Dermestidae) - zou eventueel Anthrenus fuscus kunnen zijn, maar de foto is niks te scherp ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

blaauw7

of Anthrenocerus australis  :angel:
Groeten,
Dick Belgers

Arp

Ja, zou ook prima kunnen - ik vond in eerste instantie de kleur wat te donker en de kever wat te kort/breed, maar het is allemaal niet zo duidelijk - kan best dat jij daar beter mee in de richting zit  :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

ILIAS92

Dankjewel voor de reacties iedereen.
Ik moest inderdaad de foto een paar keer bijsnijden voordat ik hem kon uploaden,  daarom is die niet zo scherp.
Maar bedankt voor de reactien.  :angel:

ILIAS92

IK denk dat het inderdaad een spektorretje is.
Citaat van: Arp op mei 14, 2020, 18:51:19 PM
Een Spektorretje (Dermestidae) - zou eventueel Anthrenus fuscus kunnen zijn, maar de foto is niks te scherp ;)

gbeersma

Citaat van: ILIAS92 op mei 15, 2020, 15:39:37 PM
Dankjewel voor de reacties iedereen.
Ik moest inderdaad de foto een paar keer bijsnijden voordat ik hem kon uploaden,  daarom is die niet zo scherp.

Bijsnijden (dus: randen er af) is prima, je foto wordt er nooit onscherper door. Verkleinen totdat je hem kunt uploaden moet je pas daarna doen. En als er veel grootteverschil is tussen de bijgesneden foto en de maat voor het uploaden kun je er ook nog voor kiezen om details weer te geven. Dus in plaats van alleen wat randen er af snijd je er dan zoveel van af dat je een detail overhoudt waar de kenners wat mee kunnen. Zie bijv. deze motmug, waarvan ik maar 1 foto gemaakt heb: https://waarneming.nl/observation/188957554/. In dit geval gaat het om een klein beestje, maar dat kun je natuurlijk met elk onderwerp doen.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?