Wat is dit voor mug?

Gestart door Hennie Koenen, mei 11, 2020, 22:12:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hennie Koenen

De site waarnemingen.nl komt met "dansmug onbekend" als ik deze foto upload. aar een dansmug heeft een veel langer lijf dan de vleugels. Weet iemand wat dit is? Deze zit al dagen op hetzelfde blad in een treurberk. Er zitten er behoorlijk veel in die berk.

Ton van Haaren

Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Hennie Koenen

Ik heb verder gezocht, en denk aan een gaasvlieg. Welke van de diverse weet ik niet. Zeker geen bladluis

jck

Klik op deze link -

https://waarneming.nl/taxa/16682/

en kijk goed naar o.a. de lengte van het achterlijf en de vleugeladering.... ;)

James

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Henri van Dodeweerd

#5
Citaat van: Hennie Koenen op mei 12, 2020, 09:28:03 AM
Ik heb verder gezocht, en denk aan een gaasvlieg. Welke van de diverse weet ik niet. Zeker geen bladluis

Ik ben heel benieuwd waarom je hier een vraag stelt en vervolgens het antwoord afwijst. En dat terwijl het beestje niet op een gaasvlieg lijkt!! En wel op een bladluis.. Of te wel heb je überhaubt dit antwoord gecheckt?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd


Hennie Koenen

Ik dacht dat bladluizen klein en rond waren. Als ik de foto's van Euceraphis betulae bekijk, dan lijkt dit hem inderdaad te zijn.
Maar dit is niet zoals ik me een luis voorstelde, vandaar mijn eerdere reactie.
Bedankt allemaal.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Hennie Koenen op mei 12, 2020, 14:16:47 PM
Ik dacht dat bladluizen klein en rond waren. Als ik de foto's van Euceraphis betulae bekijk, dan lijkt dit hem inderdaad te zijn.
Maar dit is niet zoals ik me een luis voorstelde, vandaar mijn eerdere reactie.
Bedankt allemaal.

:duim:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Arp

Henri, ik denk dat ze 'm misschien voor een Dwerggaasvlieg gehouden zal hebben - visueel komt dat toch aardig in de buurt ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)