Avimap - niet mogelijk met Apple voor Vlaanderen

Gestart door chrmou, mei 11, 2020, 16:10:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

chrmou

Beste gebruikers

Dit jaar ging Vlaanderen van start met het gebruik van de applicatie van Sovon m.b.t. de Vlaamse Broedvogelatlas.
Bij nazicht van de website van Sovon kan je deze app gebruiken voor zowel Android als iOS.

Na installatie bleek dat de app dus niet werkt op iOS voor gebruikers in Vlaanderen.
Wanneer je een telling wilt doen en een hok selecteert, komt er geen info.
Als je uitzoomt zie je enkel de km-hokken in Nederland.

Zeer ongemakkelijk voor Vlaamse gebruikers.
Hiervoor heb ik verschillende keren contact gemaakt met de makers van app en met Sovon-onderzoek.

Vandaag heb ik eindelijk een bericht ontvangen van SOVON, zie hieronder.

iAvimap voor België is inderdaad nog niet beschikbaar. Dat heeft als reden dat Natuurpunt Avimap voor de nieuwe atlas heeft laten aanpassen voor België, maar dat daarbij de iPhone-versie niet is meegenomen. Vragen hierover zijn het beste aan Natuurpunt te stellen.

Hieruit concludeer ik dus dat iAvimap niet gebruikbaar is voor iOS in België en dat hiervoor Natuurpunt extra inspanning moet doen voor iOS-gebruikers.

Persoonlijk zou ik hieromtrent graag een verandering in willen zien, zodat ook iOS-gebruikers aan het onderzoek kunnen deelnemen.

Alvast bedankt voor jullie mening.


Met vriendelijke groeten,


MOUS Christiaen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

chrmou

Hallo

Excuses indien deze niet op zijn plek hoort, maar vond niet meteen een rubriek ivm een andere applicatie.
Welke rubriek past het dan best voor iPhone applicaties?

Alvast bedankt voor de rechtzetting.

Mvg


Christiaen

Gerard Troost

Dag Christiaan,

Je kunt het beste contact opnemen met Natuurpunt. Zij "runnen" de Vlaamse vogelatlas.

Overigens zijn er natuurlijk maar een beperkt aantal tellers voor de atlas (die allemaal wél heel veel tellen!) en kost het ontwikkelen van de gestandaardiseerde atlasfunctionateit (met 3 verschillende typen tellingen) aardig wat tijd (=geld). Daarom is er gekozen om het alleen voor Android te ontwikkelen.

Groeten,
Gerard Troost
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen