kokmeeuw in zomerkleed

Gestart door hiskodevries, januari 31, 2006, 16:40:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Ik had zojuist bij fort blaucapel (Utrecht) een kokmeeuw in zomerkleed, dat likt mij toch rijkelijk vroeg
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jpoulissen

ik heb er vorige week ook één gezien in Einighausen in Limburg. Ik ben er nog even voor gestopt onderweg naar mijn werk.

Komt dit wel vaker voor?

RWester

Ik had drie/vier weken geleden al een Kokmeeuw in zomerkleed op de Oude Waal in ooijpolder bij Nijmegen. Ook Zilvermeeuwen al weer in vol zomerkleed gezien.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


harderbroek

Zou het dan toch een vroege zomer worden vrouwen en mannen B)
m.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

BWoets

De aalscholvers zitten al op de eieren hoor..  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Antonie Blom

Volgens de geraadtpleegde literatuur komt het adult zomerkleed pas vanaf maart, de praktijk wijst echter anders uit, want ik ben het de afgelopen weken ook al enkele keren tegen gekomen door het gehele land heen.
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

BWoets

Het is niet uitzonderlijk hoor, ik zie iedere winter wel eens kokmeeuwen, rosse grutto's of kanoeten in zomerkleed.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Antonie Blom

Dat klopt ook, ik zie al de gehele winter een bepaalde fuut (ik ga er vanuit dat het dezelfde is, gezien dat het dezelfde locatie is) die in zomerkleed is en zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen.  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

Thijs Fijen

Ik zie al bijna alle futen in vol zomerkleed. En het valt mij al op dat ik al 2 weken Kokmeeuwen ruiend naar zomerkleed zie. Vorig jaar was het ook vroeg. Maar volgens mij niet zo vroeg. Veranderde klimaat???

Thijs
Thijs Fijen

Geert-Jan Kroon

Nog zo iets:
Bij ons is zojuist het eerste broedsel van een paarje Turkse Tortel mislukt :blink:, de eieren lagen onder de boom.
Groet,

Geert-Jan Kroon

geertje

Fietste vandaag over de Vrederustlaan (Den Haag) en daar zag ik een Nijlganzenpaar met 7 kuikentjes  :mellow:
Wist (van vorig jaar) dat ze vroeg waren, maar zo vroeg :wacko:

Groeten,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

Pim

Volgende keer fototoestel mee!

groet,

Pim J.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

geertje

Ik ga morgen kijken of ze er nog zijn ;)
Met fototoestel dit keer  :rolleyes:

Groeten,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

geertje

Zoals beloofd, ben ik net even naar het water aan de Vrederustlaan gefietst, en het Nijlganzenpaartje was er nog.
Ik durfde niet al te dichtbij te komen; ze voelden zich erg bedreigd; maar hier is een kiekje


Op de Langestede, vlak bij, zag ik nog een koppel en ook deze had kuikentjes; twee stuks  :mellow:
Is dat niet erg vroeg?


Groeten,
Gera
Groeten,
Gera Nieland

Toine

Bij RTL Nieuws lieten ze toch ook een nijlgans met kuikens zien terwijl ernaast nog mensen aan het schaatsen waren :)

RWester

Over een paar maand zit alles al weer in de herfstrui joh... :D  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester