Brildrager

Gestart door jwroos, mei 03, 2020, 15:38:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

jwroos

In Frankrijk kwam ik deze nachtvlinder tegen. Heb hem ook op Observado staan maar hoop dat iemand mij kan vertellen welke vlinder dit is zodat ik hem met de juiste naam op onze hobbysite www.jaapengertjnroos.nl kan plaatsen.
Vast bedankt en groet,
jaap Roos

Rayan Majoor

Heb er al een keer eerder naar gekeken en nu nog eens wat proberen te vinden, maar zou niet weten welke soort dit is. Lijkt me wel een uiltje (iets in de richting van Brachionycha nubeculosa of Xylocampa areola wellicht, maar die komen toch niet overeen). In ieder geval lijkt het lichte vlak in de buurt van de vleugelpunt me niet de normale tekening (dus een beschadiging of een afwijking), wat vergelijken van soorten ook vrij lastig maakt. Zou heel goed wel de vleugeltekening kunnen zijn, maar zo'n opvallende vlek zou ik waarschijnlijk wel herkennen...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

caliprobola

Het is de normale vleugeltekening en wel die van een blekere vorm van brildrager, Egira conspicillaris.

Rayan Majoor

Ah ja, die had ik er zo gauw niet in herkend, goed om te weten.
Alleen niet helemaal normale vleugeltekening: de vlek hoort er dan weliswaar bij, maar dat de omlijning van de ring- en niervlek versmolten zie je normaal niet...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jwroos

Bedankt voor jullie reacties.
Ben er erg blij mee.
Vriendelijke groeten,
Jaap