Te veel waarnemingen om te valideren?

Gestart door Nightspy, april 30, 2020, 23:38:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nightspy

Ik heb ongelofelijk veel respect voor het prima werk van de validatoren, maar ik vraag mij af in hoeverre zij in staat zijn om de vaak tienduizenden waarnemingen per dag te valideren? Ik ben nu weer een aantal jaren heel actief op waarneming.nl en ik zie dat sommige waarnemingen heel snel worden gevalideerd (buiten de automatische validaties om) en andere waarnemingen helemaal niet. Van deze laatste vraag ik mij dan af of ze niet door een validator zijn gezien of dat de foto onvoldoende is om een soort (of genus of familie) te bepalen. Ik zie nauwelijks dat een waarneming de status van 'kan (nog) niet worden worden beoordeeld' krijgt. Wat is het beleid in deze?

Hans Hartvelt
Doorwerth
Hans Hartvelt
Doorwerth

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Nightspy

Beste Hisko,

Hartelijk dank voor de link naar dit zeer informatieve topic. Ik vermoedde al dat ik niet de eerste zou zijn met deze vraag. Nogmaals ook mijn grote waardering voor deze geweldige website en alle enthousiaste en deskundige medewerkers. Keep things going.

Hans Hartvelt
Doorwerth
Hans Hartvelt
Doorwerth