Hallo,
Bedankt wederom voor de links en reacties. Ik ga dat allemaal op mn gemak lezen. Heb wel n goede verrekijker van mn schoonouders tot mn beschikking die ik af en toe gebruik, maar icm camera vind ik t niet echt prettig combineren om eerlijk te zijn. Ben ook nog nooit samen met iemand wezen vogelspotten, ook niet met een gids ofzo, dus veel ervaring heb ik niet. Ben nu 2 jaar bezig met vogelspotten en heb in wel mooie foto's van zomertortel, klapekster, vuurgoudhaan, patrijs. Gaat mij niet om afstrepen van zoveel mogelijk soorten, maar ik vind vooral een zo mooi mogelijke foto de grootste voldoening. Als ik nu steeds vaker merk dat t allemaal niet zo scherp is dan baal ik nogal van t resultaat.
Ik heb toch nog even korte vraagjes. Op een ander forumbericht hier las ik ook opties voor camera's van rond de 1200 euro. Dat ligt toch meer in mn budget dan camera's vanaf 2200 euro. Dat zou voor mij toch ook al veel kwaliteit winst moeten hebben? Zit dat prijsverschil tussen 1200 en 2200 dan grofgezegd alleen in de sensor + zoomlens?
https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,458946.0.html- De Sony A6000 systeemcamera met de nieuwe Sony E 70-350 lens (105-525 equivalent) met OIS.
Prijs tesamen: circa 1280 euro.
- Met een b.v. A6000 + E 70-350 ben je nog goedkoper af: 400+900=1300 Euro
Maar sorry voor al het gevraag. Een richtprijs geeft me wel rust in mn hoofd dat ik weet waar ik aan toe ben.
Ik ga er de komende tijd zelf veel tijd in stoppen met uitzoeken, leren over de verschillen misschien ook foto cursus volgen.
In ieder geval bedankt voor alle tijd die jullie erin steken om mensen te helpen.
Met vriendelijke groet,
Martijn de Boer