Hoofdmenu

Bosvleermuis?

Gestart door pieterjan87, april 16, 2020, 21:16:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

pieterjan87


Rob Koelman

De foto's bij de waarneming:


Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Waarom denk je aan bosvleermuis?
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

En waarom heb je m als zeker ingevoerd als je blijkbaar twijfelt?
Douwe van der Ploeg

Julian

Citaat van: Douwe van der Ploeg op april 17, 2020, 04:26:18 AM
En waarom heb je m als zeker ingevoerd als je blijkbaar twijfelt?

Die vraag komt een beetje vreemd/koud op me over, Douwe. Is het serieus van belang om te weten of iemand het ? vergeten is of bijv. van een ander te horen heeft gekregen dat het met zekerheid een bosvleermuis zou zijn (maar nu toch daaraan twijfelt) of wil je eigenlijk gewoon zeggen dat een vraagteken wel op z'n plaats is aangezien er onzekerheid bestaat?  :huh:

Douwe van der Ploeg

#5
Ja. (Maar ik ben er niet echt onzeker over dat dit geen bosvleermuis is).
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Citaat van: Douwe van der Ploeg op april 17, 2020, 21:43:51 PM... (Maar ik ben er niet echt onzeker over dat dit geen bosvleermuis is).

Eens. Ik denk eerder aan een dwergvleermuis (Pipistrellus). Wellicht kunnen crops van de originele foto's iets meer duidelijkheid geven over de id van deze vleermuis...
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

#7
Helaas heeft de waarnemer de waarneming verwijderd. Weer zo'n snel ontevreden waarnemer?   :wacko:

Admins en reageerders op dit forum zijn in principe allemaal enthousiaste personen die dit werk in hun vrije tijd doen. Reacties kunnen wel eens wat kortaf overkomen, maar dat is meestal alleen maar omdat er zo ontzettend veel reacties geschreven moeten worden. Dan kun je niet op alle vragen zeer uitgebreid ingaan. Verder is de informatie vanuit de waarnemers zelf in een deel van de gevallen ook ronduit bedroevend. Neem je je eigen vraag serieus, steek er dan wat tijd in om deze goed te formuleren en te documenteren. Bijvoorbeeld alleen maar 'wat is dit' is nou niet bepaald stimulerend...

De klant is NIET altijd koning...  B)
Met vriendelijke groet, Rob