Hoofdmenu

Braakbal

Gestart door Julian, januari 30, 2006, 15:12:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Julian

Zaterdag vondt ik deze braakbal in de Engbertsdijksvenen. Graag zou ik er wat meer over willen weten... Is er te zien welk soort hem geproduceerd heeft?

De rechterkant is al een beetje uitgeplozen, daar zat ook eerst een punt aan.

Groetjes,
Julian

Julian

Is er te zien waar deze botjes en tandje/nageltje van zijn?

Julian

Jan-Pieter

Ik vind hem veel te lang en smal en zo voor een uilenbraakbal. Lijkt eigenlijk meer op poep.

MVG JP

huysse

Vossenkeutel na het eten van een zwart angorakonijn of langharige cavia?
Waar komen die lange zwarte haren vandaan?

Marijke

RWester

Dit lijkt me ook van een Vos. Af en toe wel gezien tijdens inventarisaties in de E'venen.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Julian

CiteerDit lijkt me ook van een Vos.
Ik denk dat jullie gelijk hebben, en dat het inderdaad een keutel is. Hoe zeker is het dat het van een vos is? (Ik heb in een boekje gekeken, en ik zou ook niet weten wat het anders voor keutel kan zijn....) Het ding was ongeveer 10 cm lang, en bestond voor het grootste gedeelte uit haren, met af en toe botjes enzo. En wat het gekke is, ik meende dat ik er zelfs stukjes van een plant in vond. :huh:

Groetjes,
Julian

Freek Verkerk

Onze kat at wel gras om over te kunnen geven. Misschien is het er aan de andere kant uitgekomen.

:P  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

RWester

Vossen-keutel-kenmerk (3x woordwaarde) is onder andere een altijd aan één kant paar cm lange dun uitlopend einde (welke kant weet ik niet :D   )
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


huysse

Ik denk het deel dat er het laatst uitkomt!

Waarom gras in ontlasting?
1. dier eet zelf gras
2. dier eet prooi die gras eet
3. dier eet prooi met gras dat hij er bij het vangen gratis bijkrijgt

Kan iemand iets zeggen over de prooi die deze vos gegeten moet hebben? Dat lange zwarte haar kan ik niet plaatsen.

Marijke




Julian

#9
CiteerVossen-keutel-kenmerk (3x woordwaarde) is onder andere een altijd aan één kant paar cm lange dun uitlopend einde (welke kant weet ik niet :D   )
Deze had wel een paar centimeter lange dun uitlopend einde. Maar is het dan zeker van een vos? kan ik hem als zeker invoeren? :huh:

Groetjes,
Julian

huysse

Citeer
Kan iemand iets zeggen over de prooi die deze vos gegeten moet hebben?
Correctie: i.p.v. vos: "dit dier"

Marijke

Freek Verkerk

Favoriete prooi van vos is muis. Uit foto blijkt niet hoe lang die haren zijn.
Haren wijst op een zoogdier.
Waarschijnlijk 5 cm lang, dus langharig konijn? huisdier?

:mellow:  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk