- nu relatieve links blijken te lukken is de kwestie nog of we moeten verwijzen naar "..../species/nr", dan wel naar "..../soort/info/nr" want daar komt je opmerking op neer. Het resultaat is ongeveer het zelfde maar resp. nieuwe en oude site/stijl. Een echt probleem is dat niet, maar kan de knoop hier doorgehakt worden (in een aparte discussie)? Ik heb dat aanschouwelijk gemaakt, zie de drie opties bij Abies alba in de sleutel van
Abies spec.. Er is natuurlijk ook een belgische oplossing mogelijk: 2 links, 1 op de genusnaam en een andere op de soortnaam, maar dan duikt er wellicht een brussels probleem op

.
- Het probleem met ObsID: wellicht moet je ingelogd zijn op de overeenstemmende site NL, BE, dan wel ORG en de juiste taalinstelling aangeduid hebben. Kan je dat eens proberen? Zelf werk ik nauwelijks met een smartphone.
- Die boodschap "Pagina niet gevonden" is natuurlijk ontmoedigend. In de plaats daarvan zouden er beter instructies komen over hoe de pagina dan wel kan geopend worden.
- Het gebruik van de tekentjes/symbolen om de structuur/'boom' van de sleutels aan te geven zoals hier (https://old.observation.org/soort/info/195191?lang=nl&local=xx) ziet er op brede schermen erg goed uit. Op smalle(re) schermen, zoals op de telefoon, maar waarschijnlijk ook als de soortinfo binnen de mobiele apps getoond wordt, is het echter totaal onoverzichtelijk. Probeer maar eens de schermbreedte van het venster wat smaller te zetten. Kan hier niet ‘gewoon’ met nummering gewerkt worden?
Op een scherm van normale breedte zijn die tekens in mijn opinie overzichtelijker dan nummers maar als je het scherm versmalt stelt er zich inderdaad een probleem qua esthetiek en leesbaarheid, hoewel dat met die leesbaarheid wel meevalt. Bovendien is een sleutel met cijfers er op een smal scherm ook slecht leesbaar. Het ei van Colombus? Kantel het scherm van je smartphone

Een technische oplossing is niet mogelijk omdat de editor/viewer maar een beperkt aantal html-codes toelaat.
Manueel omzetten naar cijfers is mogelijk maar dat kost veel tijd en concentratie en in deze fase wil ik me daar niet op toeleggen. Eens de hele tekst bewerkt is en plakbaar kan ik erover nadenken hoe ik die sleutels met een druk op de knop kan converteren.