Hoofdmenu

Wat is dit?

Gestart door Nicole Bannenberg, maart 05, 2020, 16:43:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nicole Bannenberg

Wie helpt me met het determineren van dit 'object' gevonden aan de vloedlijn aan het strand van Wijk aan Zee.
Tot nog toe wordt het door niemand herkend. Plantaardig of dierlijk? Het is ca. 1 cm groot. Structuur gel-achtig. Het lijkt heel (geen fragment van iets). Misschien zit ik in de verkeerde rubriek?
Inmiddels bevindt het zich opgedroogd in mijn collectie.
Groet, Nicole

https://waarneming.nl/fieldwork/observations/185740212/

Rob Koelman

Mogelijk een ingedroogde drijfblaas van een zeewier.

Foto van het nog niet ingedroogde stuk had kunnen helpen. Ziet er nu waarschijnlijk heel anders uit dan in verse toestand...
Met vriendelijke groet, Rob

Nicole Bannenberg

Hallo Rob,
Dank voor je reactie. De foto's zijn genomen in 'vers' gevonden toestand. Apart genoeg ziet de inmiddels opgedroogde versie er nog steeds zo uit, en met evenveel kleur. Alleen hard geworden ipv gelei-achtig. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van je suggestie, gezien ik de specifieke vorm die ik niet herken van een drijfblaas.  :-\
Ik zal een foto toevoegen van hoe het er momenteel uitziet...

Rob Koelman

#3
Citaat van: Nicole Bannenberg op maart 06, 2020, 16:15:55 PMIk ben nog niet helemaal overtuigd van je suggestie, gezien ik de specifieke vorm die ik niet herken van een drijfblaas.

Tsja, ik heb geen andere suggesties. Zou er verder ook niet teveel tijd in steken, want de kans dat het onduidelijk blijft wat dit nu is is m.i. erg groot...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

Frank van de Putte

Ik verplaats het topic wel even naar de wieren, misschien krijg je daar meer reacties...
Groetjes,

Frank van de Putte

Nicole Bannenberg

Ja dank je wel voor het meedenken... ben toch nog steeds benieuwd.
Groet Nicole