Obsidentify kan locatie gegevens NIET MEER vinden

Gestart door Road Runner, december 30, 2023, 17:22:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Road Runner

Op 27-10-2023 begonnen met Obsidentify om planten in Zuid Spanje te identificeren.
Tot 12-12-2023 zo'n 120+ waarnemingen opgevoerd op observation.org. Hiervoor een veelvoud van foto's gemaakt met mijn Android mobiel. Geen enkele foto heeft een probleem met locatie gehad.
Echter, vanaf 14-12-2023 probleem met locatie, melding: "Geen locatie gegevens in de foto ....".
Obsidentify kan van GEEN ENKELE foto de locatie MEER vinden.
Zowel:
- voor nieuwe foto's, als
- ALLE 200+ foto's die nog op mijn mobiel staan en die gebruikt zijn om naar observation.org te uploaden!
Er is niets mis met de locatie. De Google Fotos app laat gewoon de locatie zien!
Verder:
- de laatste geïnstalleerde update van de app was ergens in november, dus de laatste foto's waar het nog werkte waren na de laatste update gemaakt.
- er is tussendoor geen update geweest van Android
- recentelijk Obsidentify app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: werkt nog steeds niet.
- de app heeft alle machtigingen (toestaan tijdens gebruik van de app)
- Mobiel: moto (g8) power
- Android versie: 11
Wie het weet, mag het zeggen ...

Jammer; in het voorjaar een paar maanden naar Italië; het inventariseren van planten zal wslk niet doorgaan.

hiskodevries

Als je in Obsidentify een foto selecteert kun je de bron van die foto's selecteren. Varieer daar eens mee tot je de bron hebt die de gps gegevens in tact houdt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Road Runner

Super, dat werkt!
Kan kiezen tussen twee knoppen: Foto's en Albums. Hiermee werkt het niet.
Maar ook het "drie-puntjes" symbool, dan:
Browsen > Afbeeldingen > Camera
Als ik hier m'n foto's kies, dan worden de locatie gegevens WEL gelezen (zowel m'n oude als nieuw gemaakte foto's).

Ik begrijp niet waarom van de ene op de andere dag een andere wrokflow nodig zou zijn.
Dit is ook iets bewerkelijker, vooral als je meerdere foto's en uitsnijdingen moet proberen voordat je een betrouwbaar resultaat krijgt.
Maar het belangrijkste is dat het werkt.
Hartelijk dank!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0