Zwart 'kussenvormig' springstaartje => Schoettella ununguiculata

Gestart door Rayan Majoor, maart 01, 2020, 17:57:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/186008861/.
1 Hypogastrura burkilli gezien
datum: 2020-02-20

foto's:

In een bakje met stukken schors+korstmos en als voeding voor rupsen van het vaal kokerbeertje.
Met mijn camera gaat het denk ik niet lukken om betere foto's te maken (maar ik kan het eventueel wel met mijn hobbymicroscoopje proberen als ik ze tussen al het schors in het bakje terug kan vinden).
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

mberg

Dag Rayan,

Een Poduromorpha. Er zijn verschillende opties, niet vanaf een foto te determineren.

Met groet,

Matty
Matty P. Berg
Coordinator EIS-werkgroep Bodemfauna
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden
Aanspreekpunt Sectie Bodemfauna Nederlandse Entomologische Vereniging

Rayan Majoor

Beste dan om op springstaartje onbekend te zetten? Aangezien je hem niet als Poduromorpha indet in kan voeren.
En is het, samen met de zwarte Sminthurinus, nog interessant als ik ze eventueel probeer te vangen?
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

mberg

Hej Rayan,

Jazeker, dan kan ik ze voor je determineren! Bewaren op 70% alcohol. Opsturen naar M.P. Berg, Zuideinde 56, 1551EK, Westzaan.

Met groet,

Matty
Matty P. Berg
Onderzoeker bodemfauna aan de Vrije Universiteit, Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Naturalis, Leiden

Rayan Majoor

Hoi Matty,

ga ik binnenkort eens kijken wat ik allemaal in het bakje terug kan vinden. Eerst ook maar weer eens wat alcohol kopen (m'n voorraad is op :angel:).
Ik stuur nog wel een berichtje als ik ze ga versturen :duim:
Mvg Rayan Majoor

mberg

Hej Rayan,

Springstaartmonsters zijn veilig aangekomen. Ga er van het weekend mee aan de slag.

Met groet,

Matty
Matty P. Berg

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

mberg

Matty P. Berg