Goudvink?

Gestart door Geum rivale, februari 20, 2020, 12:07:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

M'n broertje had "een vreemde vogel" in zijn tuin in Veenendaal. "Het leek wel een goudvink,
maar dan wat minder dik. Het geluid leek een beetje op Pwieeet." De foto die hij ervan wist te maken is wel erg vaag, maar Goudvink lijkt me, ook gezien het geluid, niet onmogelijk. Gewone Vink zou misschien ook nog kunnen, maar die kent hij wel, neem ik aan.
Iemand die hier meer zekerheid over kan geven?
Kees van Reenen

pdeknijff

Ik durf niets van deze pixel-verzameling te maken.
Dit wordt het betere gokwerk volgens mij, wat weinig zinvol is.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

mgieskens

Ik kom ook niet verder dan "zou kunnen", maar zou ook bijv. een gewone vink kunnen zijn.
Ik zie niks wat het een of het ander uitsluit.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

hb481219

Een waardeloze flutfoto. Onwaardig voor deze site. En zo zijn er meer, waarvan ik mij afvraag:waarom plaatsen we dat/die
gr han

OlivierO

Citaat van: hb481219 op februari 22, 2020, 16:21:22 PM
Een waardeloze flutfoto. Onwaardig voor deze site. En zo zijn er meer, waarvan ik mij afvraag:waarom plaatsen we dat/die
gr han

Al eens Valium overwogen?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

migratorius

Han: waarschijnlijk omdat veel "volkomen flutfoto's" toch nog iets herkenbaars tonen en het onderwerp gedetermineerd kan worden.
Dat is hier dus echt niet het geval...

JanHein

hb481219

Jan Hein, een milde reactie. Misschien was ik even té impulsief. Excuus, ook naar de waarnemer.
vr gr Han

frankneijts

En toch denk ik dat Goudvink niet verkeerd is ...😎 Maar dat is eigenlijk ook weer niet echt hard te maken en daarom hebben de kritikasters allemaal gelijk ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Geum rivale

Citaat van: frankneijts op februari 23, 2020, 11:17:09 AM
En toch denk ik dat Goudvink niet verkeerd is ...😎 Maar dat is eigenlijk ook weer niet echt hard te maken en daarom hebben de kritikasters allemaal gelijk ..
Precies. Helaas heeft m'n broertje hij de vogel niet meer gezien, maar hij meende wel zeker te weten dat hij groter was dan een mus en ook het geluid (ik liet hem een geluidsopname horen) kwam sterk in de buurt.
In elk geval bedankt voor de reacties.
Kees van Reenen

E VnMrbk

#9
Goedemorgen,
Ik ben ook een fervente waarnemer mits foto: bij de Goudvinken die ik recent zo wist te verschalken viel me niet alleen de rode kleur op doch tijdens het opvliegen ook het witte vlak bovenaan de staart (iets wat ik niet kon fotograferen). Misschien dat dit jullie toch nog kan helpen mocht de waarneming het toelaten.
Succes & veel plezier gewenst in elk geval!
Erik