sperwer

Gestart door rrrrr, februari 20, 2020, 11:53:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

Graag jullie mening.
De sperwer van deze waarneming:
https://waarneming.nl/observation/185644740/
Is dit een juveniele vrouw (wat ik denk) of zit ik er naast?
Ongelofelijk wat ze weet te verstouwen: een COMPLETE spreeuw is in 1.1/2uur tijd volledig verdwenen (op wat veren na.....).
Wat mij het meeste verbaasde is dat een hele poot volledig naar binnen geslokt werd. Van de kop heb ik ook helemaal niets terug gevonden. Geen snavel, niets.......

Rob
En nog een vraagje: via de "oude site" kon je foto's van een waarneming toevoegen aan een topic (linkje kopiëren en plakken in topic) Dit was bedoeld om dubbele series foto's in het bestand van waarneming te voorkomen. Kan dat bij de "nieuwe site" ook nog? En zo ja: hoe dan? Ik heb het trucje nog niet kunnen vinden....Of moet ik de foto's als "+ bijlagen en andere opties" toevoegen aan een topic zoals het heel vroeger ging?
Alvast bedankt!

OJGoreng

Citaat van: rrrrr op februari 20, 2020, 11:53:13 AM
Is dit een juveniele vrouw (wat ik denk) of zit ik er naast?

Post-juveniele rui lijkt nog niet begonnen, dus dan is juveniel inderdaad een correcte leeftijdsaanduiding ("tweede kalenderjaar" is natuurlijk ook valide). Vanwege de forse snavel, dikke poten en relatief kleine kop in verhouding tot het lichaam lijkt het mij ook en vrouw.
Met vriendelijke groet, Zainal

Lowieke

Citaat van: rrrrr op februari 20, 2020, 11:53:13 AM
En nog een vraagje: via de "oude site" kon je foto's van een waarneming toevoegen aan een topic (linkje kopiëren en plakken in topic)

Kan nog steeds. Klik met rechts op de foto en selecteer "afbeeldingslokatie kopieëren" en dit vervolgens in je forumbericht plakken.
Prachtige foto weer  :duim:
Jeroen.

rrrrr

#3
OK, danks beiden!
Ik pas de waarneming aan. Juveniel, vrouw.

Rob
Het werkt!, bedankt Jeroen!


Hoe dan ook: ik was stomverbaasd dat de poot in zijn geheel naar binnen ging. Van dijbeen tot tenen.....

Lowieke

Als je op het icoontje "voeg afbeelding toe" klikt worden er twee (afbeeldings)tags toegvoegd in de tekst waartussen je de link naar de afbeelding kan plaatsen.

Het ziet er dan ongeveer als volgt uit: [img]https://i.postimg.cc/QNm50VFg/afbeelding.jpg[/img]

Jeroen.

Michiel en Milka

Je kunt ook de waarneming openen en dan onder 'opties' voor 'Hulp forum' kiezen. Dan staat de link naar de foto ook in de voorgestelde tekst. Gemak dient de mens.
Groet, Michiel

rrrrr

 :duim:
Deze variant gebruikte ik tot enige tijd geleden. Bij de nieuwe site was ik hem "kwijt"........tot nu dus.
Rob