Kalanchoe/Bryophyllum op La Palma (Can.Eil.) - welke?

Gestart door Arp, februari 16, 2020, 16:09:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arp

Het heeft er veel van dat de meeste "opvallende" planten/bloemen langs de kant van de weg allemaal verwilderde, geïntroduceerde tuinplanten waren, maar desondanks wel aardig om te weten welke.

Zelf, nou ja - Jeanette vooral, want ik weet niks van planten - dachten we een beetje aan Bryophyllum delagoense maar de soortenlijst van de Canarische Eilanden geeft die alleen voor Tenerife en Gran Canaria en voor La Palma alleen Bryophyllum proliferum.

Is er voor jullie gehakt van te maken?

Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/185526953
onzeker Bryophyllum proliferum gezien op 2020-02-06 Spain - La Palma - Fuencaliente de la Palma
Foto's:




bij voorbaat dank, Arp

P.S. En is het nou officieel Kalanchoe of Bryophyllum ?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

Citaat van: Arp op februari 16, 2020, 16:09:50 PM
... Bryophyllum delagoense maar de soortenlijst van de Canarische Eilanden geeft die alleen voor Tenerife en Gran Canaria...
Oeps - kzienetpas dat de webversie inderdaad ook een microscopisch klein puntje waarneming op La Palma geeft - helemaal in het noorden (dit was zuid). Maar evengoed wel interessant dus om de soort correct te hebben ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Ans Gorter

#2
Het is K. delagoënsis zoals je eerst al dacht. Mijn vink was iets te  snel. (De soortenlijst is niet uitputtend, vooral niet als het ontsnapte cultturplanten betreft.)

Arp

Top - ik heb de waarneming aangepast. Hartelijk dank voor het meekijken en voor de correctie dus!
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)