stap 93 staat op pagina 217
... Verder kom ik met Gekielde dravik steeds bij Paardengras uit; mogelijk zit er een foutje in stap 62 over kafnaald.
Bij Kruipende moerasweegbree staat "misschien ook in W gevonden". dat klopt niet
Misschien wordt hiermee 'tot in West-Brabant gevonden ' bedoeld ...?
p. 138: Gele bieslelie: ... in Dui, M, S (Twente), K en F; ... --> ... in Du, M, S (Twente), K en F; ...
De meningen zijn wat verdeeld over of dit welriekend is, maar de meeste mensen trekken toch een vies gezicht. Ik omschrijf het altijd als een Peut-lucht; terpentine. Er zijn vast mensen die ook dat lekker vinden ruiken, maar ik vrees dat je snel hoofdpijn krijgt als je daar flink aan snuift.
Nog niet overgenomen in samenvatting erratumlijst [tussen vierkante haken mijn reden]:p. 613 Gele dovenetel: Daarnaast zou het toevoegen van Nederlandse namen goed zijn; andere in deze uitgave in groot lettertype opgenomen ondersoorten bezitten die ook. [Reden waarom die er niet zijn: een verschil in taxonomie tussen België en Nederland waardoor dit niet kan (bron: Presentatie Leni Duistermaat)]
p. 739, 744-5, 783, 785 en 790: Het is "kaardebol", niet "kaardenbol". [Volgens het Groene boekje is het Kaardenbol, volgens van Dale Kaardebol (https://www.dbnl.org/tekst/_taa014199601_01/_taa014199601_01_0077.php) Ik vermoed dat het volgens de Nederlandse plantennamen commissie Kaardenbol is, maar ik hoor het graag als er een bron is waarom het in de Heukels Kaardebol moet zijn.]
Op pagina 293 staat afbeelding 49.115: dit is de afbeelding van Spartina anglica (Engels slijkgras) en niet van Sporobolus Incicus (rattenstaartgras)Vriendelijke groetenGeert Ranson
Ik houd het op boenwas, mede omdat een van de eerste kerren dat ik hem tegen kwam naast het hout- en meubelcollege was.
Ik houd het op boenwas, mede omdat een van de eerste keren dat ik hem tegen kwam naast het hout- en meubelcollege was.
Ik heb een klein onderzoekje gedaan onder vrienden , buren ,Floragroep etc en níémand vond de Welriekende Ganzenvoet lekker ruiken..