Vragen en opmerkingen over obsidentify

Gestart door hiskodevries, november 11, 2019, 08:46:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Mudde

Beste Hisko,

Omdat je aangeeft er elders wel op te reageren even de tekst uit het andere topic gekopieerd en dan hier geplaatst. Ik hoop op een inhoudelijke reactie zonder de overbekende dooddoeners O0  ;D  ;)

Citaat van: hiskodevries op Vandaag om 12:34:46 PM
Lukas, die topic gaat over het testen van nia 2023, geen afreageerplek over obsidentify
ja die niet in nederland voorkomende soorten heb ik niet uitgefilterd, dat is een beetje dom.
Daarom draai ik een nieuwe die alleen over obs.org loopt.

Beste Hisko,

Wellicht als jullie als "betaald team" achter websites, NIA en apps zowel de waarnemers en de validatoren eens wat serieuzer namen, (of beide groepen iig de indruk gaven) aangaande de aanhoudende stroom klachten en database vervuiling dat mensen ophouden er over te klagen in elk topic dat maar een beetje gelieerd is aan de NIA en vooral ObsIdentify problematiek......ook mij zou je daarmee het zwijgen opleggen terwijl ik nu niet anders kan dan met regelmaar een lans te breken voor de in mijn ogen meer dan terechte klachten van admins, validatoren en gebruikers......

Bovenstaande zal wel weer tegen dovemansoren gericht zijn maar wanneer ik iets zie wat niet deugd, waar dan ook, kan ik niet zwijgen!!!

Ben een groot fan van dzowel de NIA als ObsIdentify en de andere apps zoals je weet. Echter met duidelijke, herhaalde en uitgebreide instructie aan nieuwe gebruikers of nieuwe soortgroepgebruikers. Ik blijf van mening dat het falend beleid van jullie is dat je dat niet aanpakt en oppakt. Omwille van de kwantiteit wordt de kwaliteit totaal om zeep geholpen en mag een heel klein aantal betaalde krachten straks alles gaan valideren.....of je moet toestanden wensen a la INaturalist.....

Ik weet, verkeerde plek, verkeerde toon, verkeerde ogen. Maar helaas, je lokt het zelf uit.

Verder blijf ik groot fan van alles wat de club Obervation International doet en mogelijk maakt. Dat is van een enorme toegevoegde waarde ( laat het niet zijn; GEWEEST!!!!) voor natuurminnend en beschermend en beherend Nederland, België en veel anddre plekken op de wereld. Daar ben ik jullie allemaal oneindig dankbaar voor en uiterst tevreden mee. Maar deze spaander, (halve boom) die nu al jaren de boel vervuild blijft een doorn in het oog van mij en met mij alle oprecht enthousiaste en goedwillende waarnemers, validatoren en datagebruikers!!!

Ik hoop dat je zo sportief bent om deze reactie te laten staan.

Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Camera; Olympus TG 6
Binoculair; Euromex SB 1903-P
Microscoop; Euromex IS.1153-PLi
Kijker; Swarovski 10×50 EL

hiskodevries

Jan, doe jezelf een plezier en verwijder obsidentify van je smartphone en installeer deze dan opnieuw.
Iemand die deze app installeert krijgt zoveel informatie dat je een doorzetter moet zijn om deze nog te willen installeren.
Als je dat dan toch gedaan hebt en je bent een nieuwe gebruiker dan wordt je de eerste 10 herkenningen bij het handje genomen voordat je überhaupt een waarneming mag uploaden naar de site.
Dus ja in obsidentify zijn al heel wat wijzigingen toegepast op basis van input van validatoren en donkergroene w.nl gebruikers.
Toch blijft de app populair.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Mudde

Citaat van: hiskodevries op mei 11, 2023, 14:49:35 PMJan, doe jezelf een plezier en verwijder obsidentify van je smartphone en installeer deze dan opnieuw.
Iemand die deze app installeert krijgt zoveel informatie dat je een doorzetter moet zijn om deze nog te willen installeren.
Als je dat dan toch gedaan hebt en je bent een nieuwe gebruiker dan wordt je de eerste 10 herkenningen bij het handje genomen voordat je überhaupt een waarneming mag uploaden naar de site.
Dus ja in obsidentify zijn al heel wat wijzigingen toegepast op basis van input van validatoren en donkergroene w.nl gebruikers.
Toch blijft de app populair.

Hoi Hisko,

Ik zal dat van het weekend eens doen. Toch raar dat er nog steeds honderden zo niet duizenden "missers" binnen blijven komen. Zijn de mensen die de app instaleren en/of de NIA op de sites gebruiken dan zo dom of sluit jullie communicatie dan toch niet helemaal aan op de argeloze leek in bepaalde soortgroepen? That's the question ;-)

Ik beloof je dat ik hier maandag op terug kom met mijn ervaring bij een totaal nieuwe installatie van ObsIdentify. Ik heb denk ik al een slachtoffer die dit mag gaan uitproberen voor mij, of iig een telefoon die wat Obs betreft nog volledig maagdelijk is ;-)

Grtz, Jan.
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Camera; Olympus TG 6
Binoculair; Euromex SB 1903-P
Microscoop; Euromex IS.1153-PLi
Kijker; Swarovski 10×50 EL