een voorzichtig vraagje

Gestart door phegi, januari 30, 2020, 17:56:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

phegi

Ik weet dat jullie 100 keer moeten zeggen dat het een zaak van de  :micro: is en daarom hoef ik de exacte soort natuurlijk niet te weten. Maar misschien is er iets te zeggen over de groep: Badhamia misschien? Die slijmzwammen blijven intrigeren en dit vond ik wel een mooie vondst. Even een takje omdraaien.
groeten,

Peter

www.phegi.com

jokeb

Mooi hè? Ja het doet mij inderdaad denken aan een Badhamia, ik denk ook slappe stelen te zien maar.... inderdaad niet met zekerheid.
groet,
Joke

Marian Jagers

Heb je nog een andere foto Peter, waar de slappe steeltjes (draadjes) wel op te zien zijn.
Je foto zou je overigens ook beter kunnen omdraaien. Als ze aan draadjes vastzitten dan hangen ze aan de draadjes.
Groeten Marian

phegi

Volgens mij zie je op deze foto links boven (2e van rechts) iets van een steeltje. Maar ik heb ze niet echt aan een steeltje zien hangen ...
groeten,

Peter

www.phegi.com

Marian Jagers

Peter, van deze foto kunnen wij niet beoordelen of er steeltjes aanwezig zijn. Dit is eigenlijk iets om buiten al naar te kijken en dan kun je dit kenmerk duidelijk aanwezig op de foto zetten.
Aanwezig (geel/gelig) is er geen twijfel, dan gaat het om Badhamia utricularis.
Niet of onduidelijk .......... dan is het voor ons, als wij zoiets vinden, werk voor de mic. Dan kan het nog steeds B. utricularis zijn of blijkt het toch wat anders.

Groeten Marian

phegi

Ik zal de volgende keer meer op de steeltjes letten Marian. Bedankt voor je reactie.
groeten,

Peter

www.phegi.com

phegi

Toch nog even 2 uitsnedes gemaakt waarop lijkt alsof er een steeltje is.
groeten,

Peter

www.phegi.com

Marian Jagers

Peter,

Dat brengt ons niet verder dan we al wisten.
Ik (maar ik ben geen admin) had liever meer duidelijkheid gehad.
Uiteindelijk is het jouw verantwoording wat je met deze vondst doet.
Groeten Marian