Waarom gebruik ik de nieuwe site nog niet?

Gestart door hiskodevries, januari 24, 2020, 11:21:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

RutgerB

Citaat van: hiskodevries op februari 19, 2020, 12:04:33 PM
ik heb die doc verwijderd uit het wensen topic.
die had geen enkele relevantie meer
Tja, dat is ook een oplossing. Dat het niet relevant was, was nu juist een verbeterpunt.  :rolleyes:

hiskodevries

Rutger, we zijn met een nieuw document bezig, maar dat is op hoofdlijnen
'wat missen we nog'
daar zit nog zo`n 1 a 2 jaar werk aan schat ik
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Ik heb alles gemist ;D
Maak echter meestal gebruik van de oude site. Had wel wensen voor de nieuwe maar daarvoor is het nu denk ik te laat.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

RWester

#33
Naar antwoorden op allerlei aan het zoeken, en diverse forums in oudeversie.waarneming.nl aan het lezen.

Is dit toch wel een intrigerende door Hisko
uit deze link https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,463008.0.html

'Inmiddels zo een 70 reacties binnen. Dat is jammer. Mijn vermoeden is dat veel meer mensen om, voor ons nog, onbekende redenen nog op de oude site bivakkeren.
Als het alleen maar is omdat de oude site nog beschikbaar is , wat het vermoeden zou kunnen zijn door het geringe aantal reacties, is het natuurlijk beter om daar zo snel mogelijk afscheid van te nemen.

De oude site is toch veel beter dan de nieuwe glossy opzet?

Lees even de uitspraak van Hisko mee
Mijn vermoeden
een vermoeden dus

is dat veel meer mensen om, voor ons nog, onbekende redenen nog op de oude site bivakkeren.
kun je dat nader uitleggen? Onbekende redenen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


RWester

Citaat van: hiskodevries op januari 25, 2020, 16:45:31 PM
Tot nu toe ongeveer 25 reacties gehad, als dat alles is dan is 99,99% van de gebruikers ontzettend enthousiast over de nieuwe site.

Wat een sterk fout geinterpreteerde opmerking zeg. Dat je dit durft uit te spreken als sitebeheerder. waarbij de site sterke invloed op natuurbeheer heeft...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Ted van der Knaap

"ontzettend enthousiast over de nieuwe site"


Dat zijn niet de gebruikers maar dat zijn degenen die Waarneming sturen.

En wie zijn die (be)stuurders?... ...vragen die eerdere keren al gesteld zijn maar nooit duidelijk zijn geworden.

De felheid waarmee Hisko cs de nieuwe site verdedigd vind ik interessant.

Waar komt die vandaan?

Van wie MOEST die nieuwe site operabel?

Er is iemand ('n meerdere(n)/'n organisatie) die "boven" Hisko staat... ...heb me al meerdere keren afgevraagd "zou Hisko chantabel zijn"?
Is er iemand die iets van 'm weet waarmee ie 'm onder druk kan zetten en zo macht uitoefend

En dat Hisko doet wat van hem verlangt word, terwijl ie er misschien zelf niet achter staat.

(dit is van mij maar een aanname, gedachtenspinsels... ...omdat het ware verhaal niet verteld/gedeeld word!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

OlivierO

Mooi, ik lees dit topic nu pas ...

Toch nog een poging wagen om iets te melden (al eerder gemeld in het wensen topic dacht ik):

Ik gebruik de oude site vooral nog voor dit scherm.

Want dit scherm geeft het aantal van de soort niet weer.

Ik doe tellingen voor gebieden, bijvoorbeeld Kessel - Fort, en ik doe dat met Obsmapp. Nadien uploaden en je weet hoeveel van welke soort je die dag in dat gebied hebt gezien. Op de nieuwe site krijg ik die "30" bij Canadese Ganzen niet te zien.

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Rien Ondersteijn

Met 'gedachtenspinsels' uiten moet je altijd oppassen Ted... ;)
Ik begrijp ze wel, maar we moeten ons ook beseffen dat zo'n OMMEZWAAI naar een nieuwe site héel veel energie en tijd kost-zéker als ie de Oude [bijna 'onovertroffen'] moet evenaren.
We moeten erin blijven geloven-komt goed.

P.S. : ikzelf zit ook [nog]meestal op de Oude helaas.
Groene groe[n]tjes.Rien.

laatvlieger

De oudeversie.waarneming.nl werkt recent opeens niet meer goed. Wordt die opeens extra gelogd en werkt de site daarom niet meer goed? Ik zie namelijk een melding in beeld komen "wnimg.nl gelezen" en dat was eerder nooit. Pagina's laden niet meer goed.

Of wordt de site bewust trager gemaakt?

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

D.J.Chr. Zuidweg

Een enquête sturen naar de gebruikers is dat een idee? Of is dat een mega-operatie?

D.J.Chr. Zuidweg


DuDe

Citaat van: laatvlieger op februari 22, 2020, 23:05:21 PM
De oudeversie.waarneming.nl werkt recent opeens niet meer goed. Wordt die opeens extra gelogd en werkt de site daarom niet meer goed? Ik zie namelijk een melding in beeld komen "wnimg.nl gelezen" en dat was eerder nooit. Pagina's laden niet meer goed.

Of wordt de site bewust trager gemaakt?

Foto's toevoegen aan waarnemingen lukt ook niet meer.....
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

hiskodevries

Nergens wordt bewust de oude site om zeep geholpen. Dat waarneming.nl dinsdag morgen ochtend off line gaat is met een reden. De server waar de database en foto's op gehost worden slibt vol. Die worden overgezet naar een nieuwe.

Geen idee waar een enquête over gehouden moet worden. Die nieuwe site is een vast staand gegeven.
Ondertussen is ruimschoots bekend wat zoal nog mist.
Sinds de nieuwe site is de aanwas van actieve waarnemers nog nooit zo hoog geweest, idem voor ingevoerde data.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rien Ondersteijn

Die laatste zin Hisko weet je wel waar de oorzaak bij ligt...[ automatische beeldherkenning].

En gaat de Oude Site dinsdag ECHT uit de lucht...?  ? Of begrijp ik t hopelijk verkeerd .?
[dat t dinsdag even uit de lucht WAS]
Groene groe[n]tjes.Rien.

hiskodevries

Een aantal uren, lees het nieuws eens op je geliefde oude site https://old.waarneming.nl/
Dit geldt voor alle (sub)sites
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rien Ondersteijn

#45
Oker-Niet gezien daaronder..
Jammer dat je 'mijn geliefde site' nogal cynisch benadert..
Maar zie t verschil in informatie van de hoofdpagina 's van beide site's...
Groene groe[n]tjes.Rien.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

bramquist

Citaat van: Rien Ondersteijn op februari 23, 2020, 16:48:07 PM
Oker-Niet gezien daaronder..
Jammer dat je 'mijn geliefde site' nogal cynisch benadert..
Maar zie t verschil in informatie van de hoofdpagina 's van beide site's...
Dat is inderdaad het nadeel van de oude site. Als er nieuws Gemeld wordt valt het de gebruikers van de oude site niet op, omdat het daar onderaan de hoofdpagina gemeld wordt. Op de nieuwe site zie je het in 1 oogopslag. Hetzelfde geldt voor de vraag of de oude site uit de lucht gehaald zou worden. Op de hoofdpagina van de oude site staat een keurig bericht dat het niet zal gebeuren, maar door de indeling van de site valt het bericht niet op.
Groeten,

Bram Quist

Rien Ondersteijn

Goed gezegd Bram-
Men kan natuurlijk ook op de oude site een ruimte vrijhouden voor zulke mededelingen...
Groene groe[n]tjes.Rien.

bramquist

Citaat van: Rien Ondersteijn op februari 24, 2020, 12:00:38 PM
Goed gezegd Bram-
Men kan natuurlijk ook op de oude site een ruimte vrijhouden voor zulke mededelingen...

Die ruimte is er en er wordt goed benut, maar de nieuwe site is op dit punt gewoon beter.
Groeten,

Bram Quist

dirder

Citaat van: Rien Ondersteijn op februari 23, 2020, 16:29:13 PM
Die laatste zin Hisko weet je wel waar de oorzaak bij ligt...[ automatische beeldherkenning].

En gaat de Oude Site dinsdag ECHT uit de lucht...?  ? Of begrijp ik t hopelijk verkeerd .?
[dat t dinsdag even uit de lucht WAS]

Kwantiteit boven kwaliteit dus. Voor planten zorgt die automatische beeldherkenning voor niks dan overlast.
Waarnemers die zodanig op de beeldherkenning vertrouwen dat ze zesendertig keren dezelfde waarneming met de dezelfde foto invoeren (en uiteraard telkens verkeerd gedetermineerd), aangeplante rommel, allerlei onbestaande ondersoorten (het zou echt moeten onmogelijk gemaakt worden dat die beeldherkenning een determinatie op ondersoort suggereert!) enz, enz....
Groeten, Dirk Derdeyn.

Rien Ondersteijn

Scherp gememoreerd ,maar wel begrijpelijk.
Als je ziet wat voor 'uitslagen' die A[utomatische]B[eeldherkenning]vaak geeft [alleen maar sprekend uit naam der planten],dan gaan je ogen ervan rollen...
Tis dáarom [vanwege die beruchte A.B.] dat ik vermoed dat er veel meer waarnemingen bij zijn gekomen.
.......  ik ben daar een beetje cynisch over....
Groene groe[n]tjes.Rien.

bramquist

Citaat van: Rien Ondersteijn op februari 26, 2020, 17:30:10 PM
Scherp gememoreerd ,maar wel begrijpelijk.
Als je ziet wat voor 'uitslagen' die A[utomatische]B[eeldherkenning]vaak geeft [alleen maar sprekend uit naam der planten],dan gaan je ogen ervan rollen...
Tis dáarom [vanwege die beruchte A.B.] dat ik vermoed dat er veel meer waarnemingen bij zijn gekomen.
.......  ik ben daar een beetje cynisch over....

Dan ben ik benieuwd hoe de groei van het aantal waarnemingen met foto zich verhoudt tot de groei van het totaal aantal ingevoerde waarnemingen.
Groeten,

Bram Quist

Rien Ondersteijn

Groene groe[n]tjes.Rien.