Kleine grijze met gele vlekken

Gestart door xenion, april 27, 2008, 21:20:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Deze kwam ik vorige week tegen op een terrein wat een paar jaar terug is afgeplagd, ze zaten in grote getalen langs een poel op zandgrond. Ook deze kan ik niet vinden, behoort toch tot de familie Lygaeidae?
Groeten,
Martin

Arp

Mij hebben ze deze week elders verteld dat zoiets een Saldula is ... familie Saldidae?! Of er meer dan alleen Saldula spec. van te maken is moet iemand anders maar zeggen  :unsure:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

xenion

CiteerMij hebben ze deze week elders verteld dat zoiets een Saldula is ... familie Saldidae?! Of er meer dan alleen Saldula spec. van te maken is moet iemand anders maar zeggen  :unsure:
Saldula saltatoria lijkt er wel op, maar zal even afwachten of iemand dit kan bevestigen.
Groeten,
Martin

Goyatlah

Het lijkt me een Saldula (de andere geslachten uit de familie lijken me allemaal anders.)
saltatoria heeft de gele stipjes maar er zijn daarnaast nog iets van 10 soorten in Nederland, en heb zelf van 3 foto's kunnen vinden. Zou het zelf op dit moment op Saldula sp. of onzekere S.saltatoria houden.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Berend Aukema


xenion

En nogmaals bedankt, ook de anderen voor het meedenken natuurlijk!
Groeten,
Martin