Ervaringen 8x42 vortex crossfire?

Gestart door Jelle1988, januari 21, 2020, 19:34:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jelle1988

Hallo allemaal, ik ben van plan om mijn eerste verrekijker
te gaan kopen. Ik heb mijzelf een zeer beschijden budget opgelgt van +/- €150,- voor een 8x42 verrekijker ;
deze vergroting ivm het rustigere beeld.
Ik wandel veel in de natuur en heb dan ook vaak een camera mee om mooie foto's te maken en nu lijkt mij een redelijke verrekijker hierbij te hebben wel erg fijn.

Nu kwam ik de 8x42vortex crossfire hd tegen en ben op zoek gegaan naar reviews en vergelijkingen (meestel met de diamondback) op YouTube.
Nu schijnt deze verrekijker best redelijk te zijn t.o.v prijs kwaliteit.
Ik heb in de buurt geen winkels waar ik zomaar even verrekijkers kan gaan testen voor zover ik weet..
Nu hoop ik dus dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze verrekijker en mij kunnen vertellen of deze kijker opzich een goede koop zal zijn als eerste verrekijker?



Jaap van Steensel

Zoals je zelf aan aangeeft is je budget vrij bescheiden. Dat geeft op zich niet, maar dat betekent dat je ergens concessies doet. Voor rond 150 is de keuze ook beperkter, dus dat maakt het kiezen eenvoudiger. Ik ken de genoemde Vortex niet, dus over de kijker zelf kan ik weinig melden. Maar als ik ook even google zie ik ook veel positieve reacties en dat brengt mij tot het advies om 'm toch ergens te gaan proberen. Je geeft aan dat je niet in de buurt van een winkel woont, maar een kijker zou ik niet zomaar ongezien/ongetest kopen. Je gaat er waarschijnlijk toch een hele tijd mee doen, dus is een investering van tijd altijd de moeite waarde. Lukt het echt niet om 'm te testen, laat 'm dan opsturen en kijk ondertussen nog even verder naar alternatieven. Een optie zou bijv. de Eden 8x42 HD zijn, dat is de eenvoudige variant van de veelgeprezen XP serie van hetzelfde merk, en deze kleine broer schijnt niet eens heel veel daarvoor onder te doen.
Maar gewoon zelf een kijker in handen hebben is het beste om te beoordelen, een review op internet geeft jou geen idee hoe een kijker in de hand ligt, hoe prettig de scherpstelling draait en hoe je zelf de scherpte en helderheid van het beeld ervaart. Dus zorg dat je een paar kijkers kunt vergelijken, hetzij thuis, hetzij in de winkel.

Jelle1988

Dank je wel voor je reactie jaap!
Ja dan zal ik toch misschien eens wat verder weg een winkel moeten zoeken want inderdaad ik had eigenlijk nog helemaal niet gedacht aan hoe hij in de hand ligt haha.
De eden hd ken ik niet wel eens voorbij zien komen volgens mij maar nog niet echt naar gekeken zeg maar dus dat ga ik dan ook maar eens even doen want klinkt goed wat je schrijft daarover.

Nogmaals bedankt!  :duim: