Hoofdmenu

A6 - A9

Gestart door Freek Verkerk, januari 28, 2006, 19:27:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Freek Verkerk

Hi,

In de media is er discussie over wat de beste oplossing is voor de file problematiek voor verkeer uit Gooi/Almere/Amersfoort richting Amsterdam / Amstelveen / Schiphol. Sochtend en smiddags de andere kant op uiteraard.

Voor de duidelijkheid ik ben voorstander van het verbinden van de A6 met de A9 door een bovengrondse weg. Bij voorkeur gewoon recht toe recht aan. Kijk maar op de kaart. Langs het Naardermeer, onder weesp door over de vecht, het Gein en het kanaal.

Waarschijnlijk komt de weg dan vrij hoog te liggen op een soort dijklichaam.  

Alternatieven zijn; verbreding van de bestaande wegen. A6, A1, A10 en A4. (Ook bij mij niet onbespreekbaar, maar waarom hebben ze dat dan niet allang gedaan?

Een weg door het IJ; ben ik (als zeiler) mordicus tegen.

Gewoon files laten ontstaan; leidt tot langere reistijden, problemen met het vinden van personeel in Amsterdam en hogere salarissen voor mensen die wel in de file gaan staan.

Hoe denken jullie hierover? B)
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Corryabbink

#1
Gewoon iedereen weer in de buurt van het werk laten wonen lost heel veel op.

Een beter en vooral goedkoper openbaar vervoer erbij ............
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Northwinds

Uiteindelijk zal de stijgende prijs van de benzine de files mischien wel oplossen  maar ik ben toch voorstander van zoveel wegen aanleggen als nodig.
Onder de  paarse kabinetten  zijn er veel te weinig nieuwe wegen aangelegd en bestaande verbreed, daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Openbaar vervoer is helemaal niet zo slecht en duur en is ook geen oplossing voor iedereen.
Veel mensen willen gewoon in hun auto naar hun werk en wat mij betreft is dat hun goede recht.

Peter

duck

#3
Aantasting van het naardermeer is onaanvaardbaar en wel om de volgende redenen.
in het gebied groeien byzondere planten en het bied bescherming aan allerlei dieren.
er broeden o.a. purperreigers en zwarte sterns.
de nieuwe verbinding loop rakelings  langs het naardermeer het tast dus ook het oude open landschap aan van de gein en vechtstreek.
ook de tunnelbak variant kan desastreus uitpakken de aanleg van een bouwput
en tunnelbak kan het waterpeil verlagen en de waterkwaliteit aantasten.

het naardermeer is een van de meest waardevolle natuurgebieden van het land
heeft zelfs een europees diploma gekregen jarenlang is gewerkt aan een herstelplan en natuurherstel is nog altijd in volle gang natuurmonumenten start binnenkort met ecologische verbindingszones met de aangrenzende ankeveenseplassen gebied.
ook omdat er al zoveel natuur en open landschappen veloren gaan moeten we dit niet doen.
de files zullen waarschijnlijk niet helemaal worden opgelost maar de bestaande wegen kunnen wel flink verbetert worden(extra rijstroken en aanpakken knooppunten) bedenk ook dat het er wel erg druk is maar vooral in de spitstijden daarbuiten rijdt het aardig door.
dat laatste kan ik me niet in vinden salaris verhoging e.d. amsterdam kan ook zat werknemers van elders krijgen en almere moet mischien minder hard groeien qua woningbouw en meer investeren in vestiging van bedrijven in haar provincie.
zoveel wegen aanleggen als nodig is onzin omdat er dan maar weinig groen over blijft.
groet m.hoogendoorn.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

Pim

Ik wordt wanhopig als zelfs natuurliefhebbers al zo conservatief ouwehoeren.

Zo dat wilde ik even kwijt.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

duck

#5
daar ben ik het mee eens pim je legt toch ook geen weg dwars door de oostvaardersplassen heen daar vergelijk ik dit wel mee.
groet,
m.hoogendoorn.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

Northwinds

CiteerIk wordt wanhopig als zelfs natuurliefhebbers al zo conservatief ouwehoeren.

Zo dat wilde ik even kwijt.
Erg verdraagzaam, wanneer iemand niet jouw mening verkondigt is het ouwehoeren ?

Peter


Northwinds

Citeerzoveel wegen aanleggen als nodig is onzin omdat er dan maar weinig groen over blijft.

Natuurlijk niet.
Verwar ook landbouwgrond niet met natuurgebied. Is mischien wel groen maar staat soms bijna net zover van natuur af als asfalt.

Er wordt al 30 jaar getracht de automobilist op alle mogelijke manieren uit zijn auto te halen, resultaat is nihil, behalve dan dat er dagelijks tien/honderdduizenden auto's in files onnodige uitlaatgassen uitslaan. (dan heb ik het nog niet over de economische schade veroorzaakt door de file's)

Natuurlijk moeten nieuwe wegen niet midden door natuurgebieden worden aangelegd en natuurlijk moeten natuurgebieden ontzien worden bij nieuwe ruimtelijke ordeningsplannen.
Maar ik vind wel dat waar mogelijk knelpunten zoveel mogelijk verholpen moeten worden door de aanleg van nieuwe wegen en het verbreden van bestaande wegen.
Het blijven ontkennen van deze behoeft zorgt alleen maar voor meer file's en dus milieuvervuiling.

Tussen 2 haken, alles relatief hoor, hoe verplaatst een deel van de vogelaars zich als er weer ergens een zeldzaam beestje is gesignaleerd?
Ze weten niet hoe snel ze in hun auto moeten stappen en desnoods heel Nederland hiervoor door te scheuren.
Als er maar weer iets op het soortenlijstje kan worden aangekruist.
Hoeveel kilometers worden hiervoor jaarlijks gemaakt?
Zijn dit dan eigenlijk wel natuurliefhebbers ? (wat mij betreft wel trouwens, maar wil gewoon eens wat opgooien)

Peter

Pim

CiteerErg verdraagzaam, wanneer iemand niet jouw mening verkondigt is het ouwehoeren

Inderdaad zeer onverdraagzaam ben ik tegen dit soort meningen, goed opgemerkt.
Ik verklaar mezelf niet heilig hoor, maar mensen die zo ongenuanceerd ouwehoeren (ja daar is dat woord weer) op een natuurforum vind ik net medewerkers van Greenpeace die walvisvlees adviseren voor opgroeiende kinderen.

Niet zo kleinzerig hoor, blijf lekker rijden in je Heilige koe!

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

CiteerTussen 2 haken, alles relatief hoor, hoe verplaatst een deel van de vogelaars zich als er weer ergens een zeldzaam beestje is gesignaleerd?

Veelal met een auto. Daar zit ook een zekere contradictie in terminus.
Dat zal ik zeker niet goedpraten, maak mezelf er sinds kort ook schuldig aan.
Maar van mij mogen ze het autorijden nog meer ontmoedigen, alleen als je een economische binding hebt waardoor het gebruik van je auto onvermijdelijk is zou je een ontheffing moeten krijgen.

Maar sinds er in vele regio's in Nederland buslijnen zijn opgeheven en vervangen door bejaarde vrijwilligers die tweemaal daags rondrijden in een door de Rabobank gesponserd busje werd het steeds lastiger om in bepaalde gebieden te komen. Best jammer!

Maar ik hou er niet van dat mensen altijd hun negatieve gedrag t.o.v. het milieu goedpraten, het is gewoon slecht dat we met z'n allen deze planeet aan het verzieken zijn.

vriendelijke groet,

Pim Julsing

p.s.

Geen van de door mij gedane uitingen hoeft men persoonlijk te nemen hoor.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Northwinds

Citeer
Maar van mij mogen ze het autorijden nog meer ontmoedigen, alleen als je een economische binding hebt waardoor het gebruik van je auto onvermijdelijk is zou je een ontheffing moeten krijgen.

Dit soort onrealistisch geouwehoer (daar is tie weer :))  en andere idealistische (maar buiten de werkelijkheid staande) ideeen van het linker politiek front hebben ervoor gezorgd dat onze wegen een grote chaos zijn.
Door compleet voorbij gaan aan het feit dat de grote massa gewoon wil rijden,
(was het niet Den Uyl die ons dit recht zo gunde?) los je het probleem niet op.

En om met opmerkingen te komen dat iemand alleen een auto zou moeten mogen rijden als hij hem nodig heeft voor zijn werk ? Sorry maar dit is nu echt wartaal.

Het beste zou zijn voor het milieu als niemand meer auto rijdt, snap ik ook.
Gaat het gebeuren? Nooit.
Ga toch om met het mobiliteitsprobleem op een volwassen manier, niet met een Groenfront bril op, los je niets mee op.


Peter

Northwinds

Mijn echte punt in deze zaak is trouwens dat ik van mening ben dat het beter voor ons milieu is als we een groter wegennet hebben dat goed doorstroomt, zonder file's.
Dan het huidige wegennet waar jaarlijks ongelooflijke hoeveelheden uitlaatgassen onnodig door file's de atmosfeer in worden geslingerd.

Uitaard kun je voor een derde (en ongetwijfeld nog veel meer andere) optie zijn waarin je het autogebruik op alle mogelijke manieren ontmoedigd.
Daar haak ik af, ik houd van de vrijheid en mobiliteit die mijn auto me geeft en wil dat niet opgeven.

Peter


Pim

#12
CiteerErg verdraagzaam, wanneer iemand niet jouw mening verkondigt is het ouwehoeren ?

Eerst iemand voor onverdraagzaam uitmaken en er vervolgens drie schepjes boven op doen, dat is pas........

Ga toch lekker achter de vlinders aanhuppelen, terwijl langzaam hun biotoop verdwijnt.

En maak er a.u.b geen politiek (links/rechts) topic van, dat is achterhaald inmiddels.

Ik ben blij en trots op organisaties als Greenpeace e.d.

Altijd maar die mensen die zich er makkelijk van afmaken door een plan niet realistisch te noemen, het getuigd echter wel van mensenkennis.

Als zelfs natuurliefhebbers organisaties als Groenfront (waar ik in het geheel niks mee heb) gaan demoniseren (die heb ik van een naamgenoot gepikt) dan is het eind zoek.

Maar vrede op aarde, ik respecteer je mening!

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

CiteerMijn echte punt in deze zaak is trouwens dat ik van mening ben dat het beter voor ons milieu is als we een groter wegennet hebben dat goed doorstroomt, zonder file's.
Dan het huidige wegennet waar jaarlijks ongelooflijke hoeveelheden uitlaatgassen onnodig door file's de atmosfeer in worden geslingerd.


Mag ik nog één hippie-achtige, niet-realistische opmerking maken....

Als je de wegen verbreed worden de file's dan niet gewoon breder?  ;)

vriendelijke groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Guus Peterse

Het is onomstotelijk aangetoond dat:
1: het oplossen van knelpunten leidt tot nieuwe knelpunten verderop, en
2: het meer ruimte geven aan autoverkeer leidt tot meer autoverkeer en dus meer files.
Als we de fileproblematiek willen bestrijden door knelpunten op te lossen en meer ruimte te geven aan autoverkeer, verergeren we daarmee helaas de fileproblematiek zodat we nog meer knelpunten moeten oplossen en ruimte geven aan het autoverkeer. Allemaal ten koste van ... vul zelf maar in. Ooit, op een dag, moet daar toch echt een keer een einde aan komen en wat mij betreft, dat is mijn persoonlijke mening, is die dag inmiddels aangebroken. Maar ja, da's een kwestie van prioriteiten en zo.

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Guus Peterse

CiteerIk houd van de vrijheid en mobiliteit die mijn auto me geeft en wil dat niet opgeven.

Peter
Ik persoonlijk wil helemaal niemand het recht op die mobiliteit ontzeggen. Het wordt alleen wel tijd dat automobilisten ophouden met ervan uit te gaan dat voor hun mobiliteit alles moet wijken, zoals tot nu toe altijd het geval is geweest.

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Northwinds

Guus, dit onomstotelijk aantonen waar je het over hebt is niet zo onomstotelijk als jij zegt.
Er is ook een verschil tussen "meer wegen" en "meer wegen". Niemand kan toch volhouden dat er geen wegen in Nederland mogen bijkomen, als die personen tenminste niet bereid zijn welvaart in te leveren, want dat is dan wel een konsekwentie.
Maar gezien het nationaal beklag jegens de regering over elk half procentje inkomen dat minder besteed kan worden de afgelopen tijd denk ik dat weinig mensen dat er voor over hebben.

Sorry Pim maar als jij wilt volhouden dat een plan om mensen alleen auto te laten rijden als ze die nodig hebben voor hun werk realistisch is.....
Dit zegt inderdaad wel wat over mensenkennis als je dit een kans geeft.

Ook jammer dat je weer zo denigrerend moet zijn met "ga jij maar lekker achter de vlinders aanhuppelen".
Je kunt dan wel afsluiten met "Ik respecteer je mening", en tevens "niemand hoeft mijn opmerkingen persoonlijk te nemen"  maar dat vind ik gezien deze voorgaande tekst moeilijk te geloven.

Ik heb het nu wel gezegd wat ik hiervan vind.
Discussie zonder eind.

Peter






Arno van Stipdonk

Ik moet ook even kwijt dat ik het wel heel jammer vind dat je er zo over denkt Peter. Waarom moeten wij met onze auto overal makkelijk kunnen komen? De natuur in ons land is toch al zo versnippert en dan vind je dat er overal waar nodig wegen moeten komen en zo breed als nodig...
Vind het erg jammer dat een natuurliefhebber er zo over denkt. Ik vind mezelf niet conservatief maar denk er toch zo over, er MOETEN andere oplossingen komen.
En een snelweg naast het Naardermeer....lijkt me niet zo'n goed idee. En ik als natuurliefhebber hoef denk ik niet uit te leggen waarom niet.

Northwinds

CiteerIk moet ook even kwijt dat ik het wel heel jammer vind dat je er zo over denkt Peter. Waarom moeten wij met onze auto overal makkelijk kunnen komen? De natuur in ons land is toch al zo versnippert en dan vind je dat er overal waar nodig wegen moeten komen en zo breed als nodig...
Vind het erg jammer dat een natuurliefhebber er zo over denkt. Ik vind mezelf niet conservatief maar denk er toch zo over, er MOETEN andere oplossingen komen.
En een snelweg naast het Naardermeer....lijkt me niet zo'n goed idee. En ik als natuurliefhebber hoef denk ik niet uit te leggen waarom niet.
Hallo Arno,

Zoals je hebt kunnen lezen ben ik tegen elke weg door een natuurgebied en vind dat die zowieso ontzien moeten worden bij welk ruimtelijk ordeningsplan dan ook.

Buiten die natuurgebieden vind ik het echter noodzakelijk dat er een goede infrastructuur is , en als dat nieuwe wegen inhoudt, prima!
Vergeet niet het belang voor onze economie van een goede infrastructuur.
Plus hoe beter de economie draait, hoe meer geld er is voor natuurbeheer. Juist bij een minder lopende economie is natuurbescherming een van de eerste zaken waarop bezuinigd word.

Nederland is geen openluchtmuseum, het is een land waar miljoenen mensen werken/wonen en willen reizen zonder vast te staan. En de meerderheid wil dat doen in zijn/haar eigen auto.

Maar goed, ik geloof niet dat er hier veel mensen zijn die het met me eens zijn :)

Peter

Cees Veenema

Hallo Arno,
Kom ik je ook nog eens op een andere site tegen.
Ik ben het volstrekt met Peter eens.
Bovendien is en wordt het natuurbeheer in Nederland voor een groot deel mogelijk gemaakt dank zij onze welvaart.
Hier en dag een wegje erbij zal wel moeten en is dan ook weer een uitdaging
voor deskundigen met betrekking tot de legpuzzel "Eclogische Hoofdstructuur".
Groet,

Cees

Corryabbink

#20
Waarom altijd wegen erbij ?

Waarom gaan de mensen niet gewoon in de buurt van hun werk wonen. Al dat heen en weer reizen is toch jammer van tijd, energie enz. enz.

Wanneer iedereen  weer gewoon in de buurt van zijn werk woont zijn we binnen de kortste keren een aantal files kwijt.

Bovendien houden veel mensen dan tijd over voor hun gezin, hobby enz.enz.

Misschien was de vroeger geldende regel, bij overheid en bedrijfsleven, dat men verplicht moest verhuizen als men elders in het land een baan kreeg nog niet zo gek. In ieder geval schept het een stukje rust op de weg en in het gezin.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Freek Verkerk

De discussie wordt wat verbreed naar autogebruik in het algemeen. Uitstekend.

Als ik zo in mij auto door Nederland rij, dan zie ik eigenlijk weinig natuur. Een paar buizerds uiteraard; prachtig. En ik let ook altijd op verkeersslachtoffers, of ik in het voorbijrrijden snel kan zien wat het is. Moeilijk!. Maar bredere wegen gaat vrijwel nooit ten koste van de natuur. Vaak liggen die wegen door agrarisch gebied. Als ik bijvoorbeeld door de flevopolder rij zie ik eindeloze vlakten bouwland voorbijglijden. Aardappelen, boerekool, Mais, gras. En zoals ook al eerder opgemerkt, de natuurwaarde van die agrarische gebieden is niet zo hoog. In een stad is vaak meer natuur dan in een maisveld!
Kortom er gaat vrijwel niets verloren voor bredere wegen.

En om op de weg LANGS het naardermeer terug te komen De Verbinding A6-A9. Die gaat niet door natuurgebied. Dat is weiland. Bovendien ligt er al een snelweg langs het Naardermeer namelijk de A1. Ik denk niet dat een nieuwe snelweg het Naardermeer meetbaar aantast. Echt overdreven.
 B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Cees Veenema

CiteerWaarom altijd wegen erbij ?

Waarom gaan de mensen niet gewoon in de buurt van hun werk wonen. Al dat heen en weer reizen is toch jammer van tijd, energie enz. enz.

Wanneer iedereen  weer gewoon in de buurt van zijn werk woont zijn we binnen de kortste keren een aantal files kwijt.

Bovendien houden veel mensen dan tijd over voor hun gezin, hobby enz.enz.

Misschien was de vroeger geldende regel, bij overheid en bedrijfsleven, dat men verplicht moest verhuizen als men elders in het land een baan kreeg nog niet zo gek. In ieder geval schept het een stukje rust op de weg en in het gezin.
Echte rust kun je alleen in jezelf vinden Corry.
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

#23
CiteerBuiten die natuurgebieden vind ik het echter noodzakelijk dat er een goede infrastructuur is , en als dat nieuwe wegen inhoudt, prima!
Vergeet niet het belang voor onze economie van een goede infrastructuur.
Plus hoe beter de economie draait, hoe meer geld er is voor natuurbeheer. Juist bij een minder lopende economie is natuurbescherming een van de eerste zaken waarop bezuinigd word.

Nederland is geen openluchtmuseum, het is een land waar miljoenen mensen werken/wonen en willen reizen zonder vast te staan. En de meerderheid wil dat doen in zijn/haar eigen auto.
Dat er een goede infrastructuur moet zijn ben ik het wel mee eens. Maar wat ik al schrijf, er zal eens voor een andere methode gekozen moeten worden. We pakken met zijn allen nog steeds veel te gemakkelijk de auto.

De uitstoot van CO2 zal eens minder moeten worden. Ik begrijp ook dat file's daar niet bij helpen, dus deze zullen ook opgelost moeten worden. Maar of nieuwe en bredere wegen daar nou de juiste oplossing voor zijn? Het moedigt naar mijn idee de mensen alleen maar juist meer aan om de auto te pakken.

En dat er als eerste op de natuur bezuinigt wordt bij een mindere economie klopt, al vind ik dat ook zeer onterecht. Maar het natuurlijk een beetje onzin om te suggereren dat als we een weg erbij bouwen, dat dit uiteindelijk beter is voor de natuur.

Om als laatste op de verbinding tussen de A6 en A9 terug te komen: misschien wordt het natuurgebied niet aangetast, misschien ook wel. Ik weet niet precies hoever de weg van het natuurgebied af komt te liggen, maar ik ga ervan uit dat het landschap er toch door wordt aangetast, zonde van zo'n mooi groot en ongerept natuurgebied.

Nee, naar mijn idee moeten we juist erg zuinig zijn op het beetje natuur wat hier nog aanwezig is. We leven hier inderdaad met 16 miljoen mensen waarvan een groot deel vaak nog geniet van de nog aanwezige natuur. Laten we deze dan ook zoveel en zo goed mogelijk in stand houden.

Wat Corry voorstelt (mensen aanmoedigen om dicht bij het werk te gaan wonen) ben ik ook een voorstander van. En er zijn nog andere methoden die helpen om het fileprobleem op te lossen. Beter openbaar vervoer ben ik zeker een voorstander van. En eventueel kan een kilometerheffing ook nog helpen, alhoewel dit volgens mij een van de laatste middelen moet zijn.

Freek Verkerk

CiteerWat Corry voorstelt (mensen aanmoedigen om dicht bij het werk te gaan wonen) ben ik ook een voorstander van. En er zijn nog andere methoden die helpen om het fileprobleem op te lossen. Beter openbaar vervoer ben ik zeker een voorstander van.

Dat is een leuk idee, maar praktisch niet uitvoerbaar. Als je een relatie hebt (twee banen) en samenwoont verhuis je niet zo snel. Bovendien weet ik niet of je wel eens geprobeerd hebt een (huur) woning in een grote stad te krijgen. Hier in Amsterdam kost dat iets van 10 jaar en dan kom je nog midden tussen de marrokanen te wonen of in de Bijlmer.

En over dat betere openbare vervoer;

Ik heb mijn buik vol van de Betuwe lijn, hoge snelheidslijn en de Noord-zuid lijn. (Geldsmijterij namelijk, weggegooid geld) En ook de taxi en schiphol zijn in Amsterdam niet onomstreden. Savonds in de Metro is een avontuur.

Kortom, de auto is zo gek nog niet.

En over het Naardermeer; Wat ligt er midden in het Naardermeer; Een spoorlijn!
B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Elachista

#25
Om zomaar te zeggen dat er spoorlijn midden over het meer ligt wil niet zeggen dat ze er ook allemaal wegen doorheen kunnen leggen.
Tegenwoordig gaat de mens voor en staat de natuur op de tweede plaats, dat merk ik nu wel weer. Al mag het wat kosten (de regering kan wel bergen geld in allerhande troep als een vredesmissie stoppen...) laten ze er maar een manier voor bedenken.
Openbaar vervoer is dan een prima optie.
Zie ook de zuiderzeelijn, dat achterlijke project laten ze echt preciés door 'onze' bossen gaan, waar op dit moment weer heide begint te groeien en in dat stuk de zwarte specht nog gezien wordt. En als je nagaat dat een kilometer verderop een groot weiland is waarbij ze alle ruimte hebben..
Daar denken ze niet aan. Met een beetje hoop gaat dat hele project niet door.
Er zijn al zo weinig natuurgebieden in Nederland meer.
Maar daar wordt niet over nagedacht.
Werk in de buurt zoeken is niet altijd mogelijk, als je eenmaal een goede baan hebt met een mooi inkomen dan zal je niet snel de baan opzeggen voor een file..
Als ze zo doorgaan Nederland dicht te gooien met zoveel infrastructuur dan zoek ik wel een plek elders in de wereld..
Groet,
Tymo

duck

#26
even terug waar het omging freek moet toch beter zijn huiswerk doen meen ik
dat weiland is weldegelijk met een paar simpele ingrepen natuurgebied langs de A6/A9 waar die nieuwe weg gepland is het is zelfs van cultuur historische waarde.
als je op een weiland  niet meer bemest het grondwater peil verhoogt en minder intensief maait moet je eens kijken wat een mooie natuur dit oplevert de bloemen planten en struiken bulken uit de grond.
een mooi fourageer en broed gebied voor diversen vogels en andere zoogdieren.
gaan we dit gebied een weg aanleggen met de bijbehorenden verlichting e.d. dan
zal een grootgedeelte van de soortenrijkdom verloren gaan.
en dan kan je de eerste tijd op deze weg het aantal aangereden vogels niet bij tellen want dat zal schrikbarend veel zijn.
dus dat weiland is makkelijker om te vormen naar natuur (en goedkoper) dan die
nieuwe weg.
groet,
m.hoogendoorn.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude

Freek Verkerk

dat weiland is weldegelijk met een paar simpele ingrepen natuurgebied langs de A6/A9 waar die nieuwe weg gepland is het is zelfs van cultuur historische waarde.

Veel agrarische grond is eenvoudig in natuurgebied om te vormen. Ben ik het helemaal mee eens. Zouden ze ook moeten doen, maar ze gebruiken het geld liever voor zoiets stoms als een betuwelijn. Vanwege de natuur!!!!!    Stom, Stom, Stom!!!!

Volgens mij heeft heel Nederland cultuur historische waarde. Daarom hoeven we het nog niet in een museum om te vormen. Er moet ook geleefd kunnen worden.

Bij ongewijzigd beleid. (Als ze niets doen) en ook trouwens als ze wel wat doen, want dan is het toch pas over 10 jaar klaar. Verwacht ik binnenkort files van Amsterdam tot Amersfoort. En niet zo nu en dan,  zo als nu al het geval is, maar dagelijks.

Want als je de wegen niet breder maakt worden de files niet breder, maar langer.

Dat is logisch he!.

Ik wil trouwens iedereen uitnodigen om de voorgestelde route van de verbinding A6-A9 met eigen ogen te bekijken. Ik denk dat de fiets het beste vervoersmiddel is hiervoor. Let vooral op de cultuur historisch waarde, op het weidse landschap en op wat er allemaal verloren zou gaan als hier een snelweg doorheen komt. Let ook op de horizon, De mooie flats van de Bijlmer en Amstelveen. Straks die nieuwe hoge flat in Utrecht, het AMC, de kantoorflats bij het Amstelstation in Amsterdam, de verkeerstorens op schiphol en niet te vergeten het mooie rechte kanaal, de electriciteitspalen. Luister ook naar de snelwegen; hoor de A2, de A9, de A1 en de A6. Misschien kun je zelfs de windmolen van Flevoland zien.
En denk je dan in wat een achteruitgang die nieuwe snelweg zou betekenen.

B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Els

Natuurlijk kun je de snelwegen breder maken, maar wat gebeurd er dan als je met 5 of 6 banen een stad in wil. Ja kom je dus daar weer in de file.
Openbaar vervoer verbeteren is een optie. Kijk naar onze naaste buren de Belgen. Die hebben het openbaar vervoer verbeterd en kijk er gingen vorig jaar meer mensen met trein en bus!
Hier in de Randstad is een proef gedaan. Je auto parkeren bij het Transferium in Leiden en dan tegen gereduceerde prijs met de bus richting Den Haag. Het leverde volle bussen op. Natuurlijk maakten ook dagjes mensen gebruik van deze regeling maar het werkte wel. Maar wat gebeurde er.... Je begrijpt het al, de regeling is opgeheven.
Dat er geen nieuwe wegen aangelegd moeten worden lijkt mij duidelijk! Nog meer versnippering van de natuur. De bestaande wegen waar kan verbreden en vooral het openbaar vervoer verbeteren en goedkoper maken.

Els
Els Ouwehand, Katwijk

duck

pech dan als de files langer worden probeer er maar mee te leven zelfs al zou de weg er komen en verbreden ze alle snelwegen met 2 of 3 banen erbij dan toch zal het vroeg of laat weer te kort zijn dus leg je er maar bij neer dat je in dit land nou eenmaal in de file staat rond de spitsuren.
er komen 10.000 autos bij per maand dus daar kun je toch niet tegen asfalteren laat staan als er  een ongeluk gebeurt dan staat alles toch ook vast.
openbaar vervoer gratis maken is een middel dat werkt maar zoals met alle goede
dingen heeft men daar geen geld voor over.
verder zal het een berg schelen als mensen bij de wegen die rond steden 80 kilometer mogen daar ook echt 80 gaan rijden en niet 60 want dat veroorzaakt ook extra files.
groet,
m.hoogendoorn.
groet,
Marcel Hoogendoorn. @natuurweblog

natuurlijkjacobswoude