Nog een mij onbekende plant uit het zuiden van Marokko

Gestart door bruijsten, januari 14, 2020, 20:12:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruijsten

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://africa.observation.org/waarneming/view/155183897
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2018-03-08 Morocco - Akhfennir
Foto's:




bij voorbaat dank Pieter Bruijsten

Rob Koelman

Doet wel iets aan zeeraket (Cakile maritima) denken...
Met vriendelijke groet, Rob

Rien Ondersteijn

Komt over als een Cardamine,maar die zal daar niet voorkomen lijkt me.
Wél ronde vruchten ?
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rien Ondersteijn

Maar ik denk dat Rob's Cakile meer kans maakt.
[Het leek nogal landinwaarts]
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rob Koelman

Citaat van: Rien Ondersteijn op januari 14, 2020, 20:39:22 PMWél ronde vruchten ?

Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij zie je bloemknoppen. Ontwikkelde vruchten staan er dan niet op de foto's...
Met vriendelijke groet, Rob

bruijsten

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik vind zelf nog Erucaria ollivieri, zie volgende link: https://www.teline.fr/fr/photos/brassicaceae/erucaria-ollivieri#photo-7 , maar ben bepaald niet zeker. Zou fijn zijn als iemand zijn/haar mening hierover kan geven.
Groet, Pieter

Rien Ondersteijn

Citaat van: Rob Koelman op januari 14, 2020, 22:59:17 PM
Citaat van: Rien Ondersteijn op januari 14, 2020, 20:39:22 PMWél ronde vruchten ?

Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij zie je bloemknoppen. Ontwikkelde vruchten staan er dan niet op de foto's...

De bloemknoppen[bovenaan] zijn duidelijk anders/voller/paarser en met kelkbladen dan de onderste knop, die ik echt zie voor een vrucht-al of niet volgroeid.Is ie volgroeid, dan valt Erucaria af, want hij is natuurlijk verwant aan Eruca ,die veel langere vruchten krijgt ;zo heeft zijn 'zusje' Erucaria Hispanica ook langere vruchten.
Ook vind ik de bladslippen kort voor genoemde soort.
Groene groe[n]tjes.Rien.

bruijsten

Ik blijf nog even bij mijn eerdere suggestie, maar ga er nog verder op studeren. Dank voor de suggesties tot nu toe.
Groet, Pieter