hol, van welk dier?

Gestart door jeanette, januari 14, 2020, 17:30:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeanette

Vanmiddag ontdekten  we dat er en hol in een verhoging op het erf was gegraven  . Stukje grenst aan  perceel waarop mais heeft gestaan, boomsingels van  zomereik, els, veel wilde flora, veel vogels, bessen, bottels,  vijvers, rommelhopen, etc.
Heb de grond voor het hol met de hand glad gemaakt in de hoop dat ik er afdrukken op ga aantreffen. Kan er niet echt heel goed bij, maar heb de centimeter er even bij gelegd. Eventueel kan ik proberen  morgen betere foto's te maken.
Buitengebied, Zw.Drenthe.
Iemand  een idee  wie de graver van dit hol zou kunnen zijn?
Ben benieuwd...
vr.gr. jeanette

tekenaar

vanwege de afmeting is bruine rat niet onwaarschijnlijk, maar een wildcamera brengt meer zekerheid (en mogelijk een nieuwe buitenhobby ...)
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

peterv

Citaat van: jeanette op januari 14, 2020, 17:30:49 PM
Heb de grond voor het hol met de hand glad gemaakt in de hoop dat ik er afdrukken op ga aantreffen.
Als je de grond hebt vastgeklopt is de kans op goede pootafdrukken van muizen of ratten niet zo groot. Ze wegen haast niets en drukken dan niet goed in. Het beste resultaat heb je vaak door de grond juist los te harken en dan met een plankje of latje voorzichtig glad te strijken zonder de grond vast te drukken.
Peter Venema

Rob Koelman

Eens met hol van bruine rat...
Met vriendelijke groet, Rob

jeanette

Hartelijk bedankt Rob, Peter en Paul; we zullen morgen de grond even losharken en dan  voorzichtig gladstrijken.
Bruine rat.. mooi beest....niet echt blij, maar ja buitengebied..
Is een bunzing ook nog een optie?
Wildcamera heb ik al vaker aan gedacht, omdat hier best wat te ontdekken valt, maar het is er  nog steeds niet van gekomen.
We gaan het in de gaten houden!

vr.gr. jeanette

IngridA

A wildlife camera would certainly be interesting in your garden Jeanette!  :duim:

All the best!  :blink:
Vriendelijke groet, Ingrid
(met verontschuldigingen dat ik niet in het Nederlands schrijven kan, zie mijn introductie in m'n eerste bericht.)

jeanette

Ha Ingrid!
Yes, we just ordered one this morning! :duim:
lgr. jeanette