Mag ik dit een dwergarend noemen ?

Gestart door Leo Brosens, januari 06, 2020, 14:28:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leo Brosens

Bij opschonen van mijn vogelfoto's kwam ik nog foto's van een roofvogel in de vlucht tegen genomen op 16-3-2013. Ik herinner me nog dat het een echt grote vogel was, geen buizerd. Helaas wel ver af. Met mijn 500 mm heb ik toen een aantal foto's gemaakt die ik nu op een foto bij elkaar heb gevoegd. Destijds kon ik de vogel niet thuis brengen, nu doet ie me sterk aan een dwergarend denken. Zou dat juist zijn? De waarneming was in de Gemeente Zundert.
Mvg
Leo

frankneijts

Ik zie dat je wel wat handigheid hebt met photoshop (oid) Leo dus raad ik je aan eens naar de fotoverzameling van Dwergarend op deze site te gaan en kies er een paar (lichte fase) uit die je goed kunt vergelijken met jouw vogel: bijv. deze https://waarneming.nl/observation/138543225/. Copy & paste er een paar in één frame met jouw vogel en let op de verschillen, bijv. wel of geen polsvlek, wel of geen 'koplampen', aantal 'vingers', verdeling donkere en lichte veerpartijen boven- en onderzijde e.d. Wedden dat je dan net als ik tot de conclusie komt dat je een fraaie Buizerd hebt gefotografeerd?  B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Leo Brosens

Dank voor de reactie Frank. Ik ga opnieuw goed kijken. Mvg Leo