Niet beoordeelde paddenstoelen

Gestart door Hans31154, januari 09, 2020, 19:33:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hans31154

Ik heb op 23-10-2019 een aantal foto's geplaatst van paddenstoelen.
Tot op de dag van vandaag zijn deze nog niet beoordeeld.
Kan iemand deze foto's eens bekijken?

Hans Paape

rietvanoosten

#1
zie hier
voor de bedoelde waarnemingen
met vriendelijke groet, Riet

e.moors

Het doel is alle waarnemingen te valideren, maar er komen dagelijks erg veel waarnemingen binnen, zeker in het seizoen, waardoor het vrijwel onmogelijk is om alles (snel) te behandelen.
Dit soort meldingen, dus bijv. zonder onderkantje erbij, geven nog meer werk; ik heb dan een paar keuzes:

1) ik kan de waarneming afkeuren
     - Als de foto's erg slecht zijn en waarschijnlijk een andere soort laten zien en ik ook de waarnemer niet ken (ik weet dus niet of die de genoemde soort wel kent), dan kies ik hiervoor
2) ik kan de waarneming op "(nog) niet te beoordelen" zetten, voor validatie is het dan ook weggewerkt.
    - slechte foto's (bewogen, onscherp en ook nog eens alleen een bovenkantje :rolleye:) maar waarschijnlijk wel de juiste soort krijgen deze status direct, maar liever vraag ik eerst om meer informatie
3) ik kan een berichtje sturen met de vraag of er bijv. een foto van de onderkant is gemaakt.
   - Volgt dan de ontbrekende informatie alsnog, dan kan de soort een :right: krijgen, zoniet wordt het alsnog een "(nog) niet te beoordelen status"

Alleen al die keuze maken kost weer tijd, want ik moet op zijn minst de foto's extra goed bekijken om een inschatting te maken.
Gewoon overslaan is dan dus vele malen sneller en dan kan ik in diezelfde hoeveelheid tijd meerdere waarnemingen valideren, waar wel genoeg informatie bij zit.

Dus als je meer kans wilt maken op gevalideerde waarnemingen, documenteer ze dan in ieder geval goed genoeg.
Disclaimer: Ook dat geeft geen garanties, ook honderden goed gedocumenteerde waarnemingen zijn er gewoonweg teveel om snel te werken.

mvg. Eric

Jan Knuiman

Citaat van: rietvanoosten op januari 09, 2020, 20:46:41 PM
zie hier
voor de bedoelde waarnemingen

Dit rijtje is afgehandeld. Helaas wel deels (nog) niet te beoordelen.

Groet, Jan