Buidelmees of iets anders

Gestart door janvandersluis, januari 06, 2020, 18:21:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

janvandersluis

We stonden te zoeken naar een Buidelmees die gisteren en vanmorgen op die plek waren gezien toen er een klein vogeltje vanuit het riet omhoog vloog.
Ik had een eenpootstatief aan mijn camera en zo moest ik een foto in de lucht van de vliegende vogel zien te maken.
Natuurlijk mislukt maar misschien kan een kenner er toch iets van maken. Mogelijk een Buidelmees?
De automatische herkenning geeft als hoogste (76,9%) een Graszanger aan en die heb ik dan maar zo ingevoerd.
Wie kan iets met deze foto's?
Bedankt,
Jan
https://waarneming.nl/observation/183911610/

Jacob Molenaar

Buidelmees en graszanger zijn het allebei iig niet, wellicht rietgors?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Merel

Ik denk dat je met zulke foto's en geen geluid gewoon moet gaan voor andere keer beter.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

janvandersluis

Klopt Merel maar we stonden met een paar vogelaars en ik kon deze beroerde foto maken (statief zat nog aan mijn camera).
Omdat we een discussie hadden of we deze Buidelmees hadden gemist werd voorgesteld om te kijken hem te melden en te kijken of men op het forum er iets kon uithalen.
De één zegt wel en de ander niet. Blijft een moeilijk verhaal om met deze foto er iets te halen.
Gr.
Jan

frankneijts

Citaat van: janvandersluis op januari 08, 2020, 09:46:11 AM
Klopt Merel maar we stonden met een paar vogelaars en ik kon deze beroerde foto maken (statief zat nog aan mijn camera).
Omdat we een discussie hadden of we deze Buidelmees hadden gemist werd voorgesteld om te kijken hem te melden en te kijken of men op het forum er iets kon uithalen.
De één zegt wel en de ander niet. Blijft een moeilijk verhaal om met deze foto er iets te halen.
Gr.
Jan

Als je uiteindelijk de voldoening voor een waarneming moet halen uit een paar crappy foto's zou ik sowieso rap teruggaan om t nog eens over te doen en de vogels gewoon in t veld proberen te determineren.. 😎
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'