Extremadura: badende huismus?

Gestart door PaulWaarneming, januari 06, 2020, 11:07:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

PaulWaarneming

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het betreft deze waarneming:
https://observation.org/waarneming/view/183898118

Ik zit er wat raar tegenaan te kijken.

Paul Brugman

Oenanthe

Altijd lastig als ze deels in het water zitten maar ik hou het op een europese kanarie.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jacob Molenaar

Lastig (lees: hier gaan we niet uitkomen), maar ik zou hier toch eerder in de richting van phyllo's zoeken ipv vinkachtigen (waaronder eurokanarie).
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Oenanthe

De foto is gemaakt op 5 januari. De enige phyllo die je dan in Extremadura kan zien is de tjiftjaf (of vergeet ik nu wat) en die heeft in geen enkel kleed een licht gevlekte borst. Toch?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

De vogel heeft de bek iets opengesperd waardoor hij (veel) dikker lijkt dan in werkelijkheid. Een phyllo is oa daarom een prima suggestie en dan is gezien kleur & tekening (Iberische) Tjiftjaf de meest voor de hand liggende oplossing.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Guus Peterse

Ik zie er ook wel een tjiftjaf in. Of het een Iberische was, zullen we wel nooit weten.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

bas.drost96

Iberische tjiftjaffen overwinteren toch niet in Spanje?
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

frankneijts

Citaat van: bas.drost96 op januari 23, 2020, 16:54:22 PM
Iberische tjiftjaffen overwinteren toch niet in Spanje?
De meeste Ib Tjifs overwinteren zelfs bezuiden de Sahara en dat is verder zuid dan alle andere Tjifs. Sommige echter komen niet verder dan NW- Afrika en misschien dat een enkeling zelfs in Spanje blijft (?). Hoe dan ook, met deze foto is een Iberische Tjif niet helemaal uit te sluiten en om dat te doen op basis van waarschijnlijkheid is misschien niet zo verstandig.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

PaulWaarneming

Ik zal er een "onzekere tjiftjaf" van maken. Overwinterende (gewone) tjiftjaffen zien we hier vaak, ze riepen in december alweer.

Vlak ervoor fotografeerde ik op dezelfde plek een groep St. Helenafazantjes. Dit vogeltje dook meteen daarna het plasje in en vloog ook weer snel op en uit beeld, zoals de tweede foto laat zien.

Bedankt allen!
Paul