Dwerggans?

Gestart door Arne van Wingerden, januari 06, 2020, 09:09:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

Arne van Wingerden

Met vriendelijke groet,

Arne van Wingerden

frankneijts

Structuur (compact, korte hals, dikke kop) lijkt aardig te kloppen voor Dwerggans maar ik mis, voor een adulte (zie donkere tekening onderzijde) vogel een opvallende oogring welke op de uitvergroting zichtbaar zou moeten zijn. Ook vind ik de snavel wat vreemd: die lijkt 2-kleurig te zijn met een heel licht topgedeelte wat hem korter doet lijken dan-ie is. Wat mij betreft geen echt 'lekkere' Dwerg dus wellicht een hybride x Kolgans? Maar ik zal admin Fred Visser hierop attenderen, die heeft meer verstand van (Dwerg)ganzen dan ik .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Arne van Wingerden

Met vriendelijke groet,

Arne van Wingerden

Fred Visscher

Citaat van: frankneijts op januari 06, 2020, 15:39:12 PM
Structuur (compact, korte hals, dikke kop) lijkt aardig te kloppen voor Dwerggans maar ik mis, voor een adulte (zie donkere tekening onderzijde) vogel een opvallende oogring welke op de uitvergroting zichtbaar zou moeten zijn. Ook vind ik de snavel wat vreemd: die lijkt 2-kleurig te zijn met een heel licht topgedeelte wat hem korter doet lijken dan-ie is. Wat mij betreft geen echt 'lekkere' Dwerg dus wellicht een hybride x Kolgans? Maar ik zal admin Fred Visser hierop attenderen, die heeft meer verstand van (Dwerg)ganzen dan ik .. B)

Frank als ik het zo zie dan zou deze in een groep Dwergen niet opvallen. De snavel lijkt jou tweekleurig maar dat komt door het roze met witte nagel. Hoe dan ook zijn het zaadplaten en de vraag om deze op onzeker te zetten lijkt mij redelijk omdat ik ook niets van een beschrijving zie..
Gr Fred