Hoofdmenu

Plant onbekend

Gestart door JeannettetF, december 31, 2019, 14:18:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

JeannettetF


Rien Ondersteijn

#1
Doet veel denken aan Ionopsidium acaule.
Wordt ook wel Violet Cress of Diamond Flower genoemd.
Komt van nature voor in Portugal en Spanje.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rien Ondersteijn

Trouwens mooi weergegeven Jeannet .
Wel zou ik t plantje niet buiten laten of anders afdekken als t zou gaan vriezen .Het lijkt me erg gevoelig voor vorst.
[is een kustplant op t Iberisch schiereiland]
Groene groe[n]tjes.Rien.

JeannettetF

Dankjewel Rien voor je heldere reactie en je aardige compliment. Zo komen we verder. Plantje staat in mn huiskamer, met goed licht. MVG, Jeannette T.

Rien Ondersteijn

Ik meende op je foto's éen vruchtje te ontdekken, maar ik kan me vergissen.
Je schreef dat het plantje achteruitgaat ; ze is éenjarig en zou best kunnen gaan afsterven in de veranderde omstandigheden.
Wél kan t zijn dat er in de oorspronkelijke pot nog zaad in de bovenste laag aarde zit....
[kan een uitdaging zijn... ;) ]
Groene groe[n]tjes.Rien.

JeannettetF

Plantje ligt nu tussen kranten te drogen; bij het uitspreiden en platleggen verscheidene minuscule vruchtjes gezien. "Nog zaad in de bovenste laag aarde" ... detective! Vanaf de lente zal ik daar regelmatig gaan kijken. Ik zal ook eens in de Hortus gaan kijken; die ligt dichtbij, aan de andere kant van de gracht. MVG Jeannette T.

Rien Ondersteijn

Met die 'uitdaging' bedoel ik dat er nog zaad bovenin kan zitten-als je het bovenlaagje afschept en bovenin potjes doet heb je kans...
Succes met t drogen en opsturen.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rien Ondersteijn

#7
Zojuist een copiemail ontvangen van Leni, gericht aan Jeanette en Niels over dit snoezige plantje.Zij vond het een bijzondere vondst !  :duim:
Het is bevestigd als Ionopsidium[Jonopsidium/Cochlearia] acaule en Leni is nog zoekende naar t juiste genus.
Leuk Jeanette ! En..als je weer iets aparts of onbekends vindt : welkom hier .
Groene groe[n]tjes.Rien.

JeannettetF

Rien, het was me een genoegen je in deze topic te vinden. Zeer gewaardeerd. Als we weer iets leuks vinden, dan kom ik hier graag terug. Dank!
Hartelijke groet,
Jeannette Teunissen

Rien Ondersteijn

 ;)
Groene groe[n]tjes.Rien.